🚨🚨🚨 Anunț concurs din sursă externă în sistemul poliție penitenciare

🚨🚨🚨
Anunț concurs din sursă externă
👮👮👮

Poliția penitenciară scoate la concurs din sursă externă în unitățile din subordine următoarele posturi vacante în următoarele domenii de activitate:

▶️ 12 posturi vacante de ofițer (psiholog resurse umane), din unitățile penitenciare click pe link 👇

https://anp.gov.ro/blog/concurs-de-ocupare-din-sursa-externa-a-12-posturi-vacante-de-ofiter-psiholog-resurse-umane-din-unitatile-penitenciare/

▶️ 1 post vacant de ofițer (cooperare și programe) la Penitenciarul Brăila click pe link
👇
https://anp.gov.ro/blog/concurs-de-ocupare-din-sursa-externa-a-unui-post-vacant-de-ofiter-cooperare-si-programe-la-penitenciarul-braila/

▶️ 4 posturi vacante de ofițer (consilier juridic), din unitățile penitenciare click pe link 👇

https://anp.gov.ro/blog/concurs-de-ocupare-din-sursa-externa-a-4-posturi-vacante-de-ofiter-consilier-juridic-din-unitatile-penitenciare/

▶️ 28 posturi vacante de agent din cadrul sectorului medical, din unitățile penitenciare click pe link 👇
https://anp.gov.ro/blog/concurs-de-ocupare-din-sursa-externa-a-28-posturi-vacante-de-agent-din-cadrul-sectorului-medical-din-unitatile-penitenciare/

▶️ 3 posturi vacante de agent (organizarea muncii), din unitățile penitenciare click pe link 👇

https://anp.gov.ro/blog/concurs-de-ocupare-din-sursa-externa-a-3-posturi-vacante-de-agent-organizarea-muncii-din-unitatile-penitenciare/

▶️ 13 posturi vacante de ofițer+agent din cadrul sectorului tehnologia informației și comunicații, din unitățile penitenciare click pe link 👇

https://anp.gov.ro/blog/concurs-de-ocupare-din-sursa-externa-a-13-posturi-vacante-de-ofiteragent-din-cadrul-sectorului-tehnologia-informatiei-si-comunicatii-din-unitatile-penitenciare/

Pensii militare 2024: Normele de aplicare

 

În Monitorul Oficial al României, nr. 164 din 29 februarie 2024 a fost publicat ORDIN nr. M.19/25/7.585/2024 pentru modificarea și completarea Metodologiei de întocmire a dosarului de pensionare, aprobată prin Ordinul ministrului apărării naționale, al ministrului afacerilor interne și al directorului Serviciului Român de Informații nr. M.24/30/8.147/2016

Vezi Ordinul comun aici:

Avand în vedere   publicarea în MONITORUL OFICIAL al României a ORDINULUI nr. M.19/25/7.585/2024,  Administrația Națională a Penitenciarelor, transmite unităților din subordine prin adresa nr. 26911/01.03.2024, instrucțiuni privind întocmirea documentelor constitutive ale dosarelor de pensie conform anexelor la prezentul ordin și mențiunea că vor fi efectuate și actualizări a aplicației informatice, în concordanță cu modificările stabilite.

 

Scurt rezumat al întâlnirii ANP-organizațiile sindicale reprezentative

 

In data de 28.02 2024 a avut loc sedinta dintre conducerea ANP si organizatiile sindicale.
Au fost abordate urmatoarele discutii:

1. Decontarea misiunilor din cadrul programului Corectional: depunerea documentelor de catre cadre s a facut cu intarziere. A fost efectuata plata pentru o parte din misiuni urmand ca pana la sfarsitul lunii februarie sa fie platite toate deconturile.
2. Aplicarea prevederilor deciziei ICCJ 80/11.12.2023 conform careia plata drepturilor salariale ar trebui sa se faca la acelasi coeficient al functiei atat pentru functiile din aparatul central cat si pentru cele din teritoriu in cazul functiilor similare. Conducerea ANP va analiza prevederile acestei decizii.
3. Decontarea ordinelor de serviciu in cazul concediilor efectuate in decembrie 2023 și depuse in ianuarie 2024.
Lg. 145/2019, art 105 prevede decontarea dreptului de transport in cazul efectuarii concediului de odihna. Hg 886/2022, art. 10 prevede decontarea drepturilor de transport o singură data pe an.
Conducerea ANP a transmis faptul ca nu se pot deconta ordinele din 2023 ce au fost depuse in ianuarie 2024, neexistand prevedere legala in acest sens.
4. Decontarea serviciilor turistice aferente perioadei octombrie-decembrie 2023 pana la sfarsitul lunii iunie 2024 se va face conform prevederilor legale aplicabile in anul 2023, respectiv valoare 1450 lei, fara limita de 8000 lei salariu net. Pentru deconturile aferente anului 2024 se lucreaza la elaborarea unei instructiuni de aplicare a noilor dispozitii legale. Ca o clarificare, valoarea decontului va fi de 1600 lei, fara a fi supus impozitarii, deoarece in acest caz vorbim de un decont de servicii turistice si nu de voucher de vacanta.
5. Decontarea sumelor platite pentru viza SUA: exista la nivel de sistem un nr. de 50 de persoane care au platit contravaloarea sumei anterior instructiunii privind gratuitatea demersului. In cel mai scurt timp va fi elaborata o instructiune in vederea decontarii sumelor platite.
6. Plata transe hotarari judecatoresti in contextul oug 115/2023: exista unitati care nu au reusit plata hotararilor judecatoresti in decembrie 2023. S a solicitat punct de vedere la directia juridica intrucat art 9 din oug 115/2023 prevede in mod expres reesalonarea acestor sume in 5 transe.
7. Modificare OMJ 4800: demersul se afla si in acest moment blocat la MJ.
8. Situatie aplicatie PMS web: aplicatia inca prezinta deficiente dar se afla intr un continuu proces de perfectionare.
9. Actualizare salariu de grad, norma hrana, norma de echipare: nu exista noutati vizavi de demersurile efectuate in acest sens.
10. Instructiuni cu privire la aplicarea prevederilor legii pensiilor militare si intocmirea fisei de pensie: a fost semnat ordinul comun si urmeaza sa fie transmise instructiunile in teritoriu pana la sfarsitul saptamanii.
11. Prevedere OUG 115/2023 referitoare la plafonul de 180 de ore suplimentare ce nu poate fi depasit: periodic se vor face analize pentru a se evita depasirea plafonului.
12. Modificare mod de calcul majorare 50%: va fi elaborat un nou omj unde se va avea in vedere stabilirea majorarii prin raportare la o baza de calcul mai avantajoasa pentru salariat. Momentan ordinul prevede raportarea la salariul de baza din 2009.
13. Suplimentare stat cu 1600 posturi la nivel de sistem: se lucreaza la proiectul de hg.
14. Concursuri, memorandumuri, tco 2024
In martie vor fi scoase in procedura din sursa externa aproximativ 200 de posturi din sectorul operativ. Tot in martie va fi demarata o procedura de mutare la cerere.
Se are in vedere promovarea unui memorandum pentru a putea organiza o sesiune de tco.
15. Modificare omj specialist de clasa: va fi modificat ordinul pentru a elimina retragerea titlului de specialist de clasa in momentul aplicarii unei sanctiuni disciplinare.
16. Relocare unitati in exteriorul orasului: a fost promovat un memorandum pentru relocare unor unitati in afara oraselor urmand probabil un nou memorandum pentru o alta serie de unitati.
17. Solicitare SNPP comunicare nr. de membrii cotizanti pentru fiecare sindicat din sistem: celelalte organizatii sindicale s au opus insa conducerea anp considera ca nu exista temei legal pentru a refuza transmiterea unor astfel de date.
18. Bacau – exista probleme in unitate. Va fi o schimbare in structura conducerii.
19. Echilibrarea arondării penitenciarelor la spitale penitenciar. Se va face o analizăin acest sens.
20 Penitenciarul Gherla- sunt raportate constant probleme. Va fi identificata o solutie pentru director unitate.

Bilanțul regional, între dispoziția Directorului general al ANP și ,,dispoziția” directorilor regionali de a o executa

Directorul general al Administrației Naționale a Penitenciarelor,  domnul chestor de penitenciare dr. Dan Halchin, transmitea prin adresa nr. 21828/SC/19.01.2024 directorilor regionali din sistem, printre altele, citez:

,,Având în vedere problematica expusă în cadrul ședințelor de prezentare a Analizei activității pentru anul 2023, precum și în considerarea dezideratului unui dialog constructiv, veți avea în vedere și participarea reprezentanților organizaților sindicale atât la bilanțurile locale, cât și la cele regionale.”

Adresa nr 21828 din 19.01.2024 bilanturi locale si regionale

Dacă la nivel local cu mici excepții, în care liderilor de sindicat le-a fost transmisă o altă oră, doar nu or veni, întelegem că nu au fost mari probleme, la nivel regional, cu excepția bilanțului de la Rahova(înteleg că au fost și acolo ceva probleme, nu însă în ceea ce privește invitarea organizațiilor sindicale), cel de la Iași și cel de la Poarta Albă, toți ,, conducătorii” regionali, au ales să nu invite organizațiile sindicale la Bilanțul regional. Nu avem garanția că dacă se organiza în alte unități, am fi fost invitați. În ce-i privește pe ,,conducătorii” de la : Craiova, pe numele ei Alina Elena Stanciugelu, contabil șef, împuternicită de vreo doi ani director al Penitenciarului de maximă siguranță Craiova, Timișoara, pe numele său Liviu Ștefăniță Marica, alt împuternicit de nu mai stie când, Gherla, pe numele ei Ioana Alina Miron, înțeleg că doamna este numită prin decizie zilnică, dar veche în sistem dacă este comisar sef de poliție penitenciară și ar fi trebuit să stie, Mărgineni, pe numele său Marian Valentin Aldea, împuternicit și el de vreo câțiva ani, toți abonați la majorări de 50%, poziția lor era previzibilă pentru noi toți și nu aveam așteptări. Atitudinea de ,,lideri” regionali ii recomandă.

Mai puțin pentru Directorul general al Administrației Naționale a Penitenciarelor, căruia, deși i-am repetat în nenumărate rânduri că aceștia nu sunt directorii de care are nevoie. Și nu numai ei. Când vreodată, o dispoziție dată de directorul general Halchin acum un an, exista vreunul din directori să nu execute acea dispoziție? Dar nici DG Halchin nu mai este ce era,așa cum am scris și in articolul privind ședința de SSM ca nici doamna Morar nu mai este ce stiam eu ca era. Credem domnule director general că ar trebui să dispuneți măsuri, pentru ca lucrurile să nu le pierdeți de sub control. Și dacă ăștia sun directorii regionali cu care o să ne pricopsim, scuipăm în sân. Și o să aveți parte de scandaluri perpetue.

Consiliu Federativ – Federatia Sindicatelor din Sistemul Penitenciar BRAN -Brașov 09-11 Februarie 2024

 

Consiliu Federativ
Federatia Sindicatelor din Sistemul Penitenciar  BRAN -Brașov
09-11 Februarie 2024

În data de 11 Februarie 2024, incepând cu ora 10.00, au avut loc lucrarile Consiliului Federativ al Federației Sindicatelor din Sistemul Penitenciar, adunare la care au participat președinți sindicatelor afiliate și în calitate de invitați dl comisar șef de poliție penitenciară Claudiu Românu, director general adjunct ANP,  dl comisar șef de poliție penitenciară Mariam Ilie,  director direcție DSDRP- ANP.

Agenda Consiliului Federativ vizează probleme generale strict legate de
sistemul penitenciar, după cum urmează:

1. Buget 2024 – acoperire salarii si alte drepturi de natura salariala personal pana la sfarsitul anului). – solutii finantare imbunatatire conditii de munca. Sume
cheltuite in anul 2023 cu destinatia ,, Imbunatatire conditii de munca”.
2. Situatie incadrare personal in anul 2023. Perspective concursuri 2024 având in vedere faptul că există un trend de pensionare a personalului ce indeplineste
condițiile, pe fondul modificărilor condițiilor de pensionare începând cu 1
ianuarie 2024. Posibilitatea creării unui corp de profesioniști în vederea unei
evaluări unitare a subiectelor de concurs. Găsirea unei soluții de introducere a subiectelor tip grilă în procedura de concurs. Modificare lege 145/2019
pentru diminuarea perioadei de debut și găsirea unei soluții de scurtare a
procedurii de concurs, de la testare psihologică(testare măcar la nivel de
structuri teritoriale) și până la începerea efectivă a concursului.
3. Aplicare lege salarizare 153/2017 – Stadiu aplicare – Perspective imediate
de intrare în vigoare în totalitate a legii – actualizare norme de hrană și echipare
– la ce perioadă se raporteaza acordarea voucher-ului ținând cont de
prevederea că primesc doar cei care incasează salariu net de maxim 8000 de
lei.
4. Aplicare Decizie 51/2019 a ICSJ pentru personalul care nu este salarizat la nivelul maxim al salariului/indemnizației de încadrare din cadrul instituției sau
autorității publice respective, dacă își desfășoară activitatea în aceleași condiții.
– Situație întâlnită in cazul structurilor teritoriale ale ministerului muncii Casa
natională de pensii si structurile teritoriale cu personalitate juridică, pentru personalul care indeplinește același tip de atribuții.
5. Modificare legislatie salarizare si pensionare – Stadiu promovare noua lege a salarizării – Soluții modificare legea pensiilor 223/2015 atât din perspectiva
aplicării în același mod a legii, prin raportarea la art.3, lit. m) pentru cei iesiți inainte de modificările aduse de ORDONANȚA DE URGENȚĂ nr. 59 din 4
august 2017, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 648 din 07 august
2017 , Punctul 1, Articolul 7, cât și din modificarea numărului de luni la care se
face raportarea la calcularea pensiei – vă rugăm să ne puneți la dispoziție o
simulare cu privire la modul de calcul a pensie pentru un agent și un ofițer
custagiu complet de cotizare(vechime cumulată necesară pentru obținerea
pensiei pentru limită de vârstă, în condițiile legii) prin raportare la o
perioadă de 12 luni, 120 de luni sau 300 de luni, luând în calcul un salariu maxim
ce l-ar putea obține din media perioadelor enumerate mai sus.Situatie testare psihologica (procent promovabilitate pe corpuri: agenți – ofițeri) în anul 2023 atât
din perspectiva participării la concursuri cât și din perspectiva testării anuale.
6. Situatie imputerniciri director de unitate peste 1 an, precum și a celorlalte
funcții de conducere din unități. Solutii incadrare posturi prin concurs. Solutii
pentru inlocuirea celor care desi aveau posibilitatea sa se inscrie la concurs nu
au facut-o, s-au retras din concurs atunci cand au vazut ca nu au
contracandidati, sau mai rau, nu au obtinut aviz pozitiv la testarea psihologica.
Aceeași situație cu celelalte funcții de conducere.
7. Plata ore suplimentare la nivel de sistem – situatie pe unitati(operativ –
administrativ), atât a numarului de ore efectuate cât si a numarului de ore plătite
8. Creeare structura SPED la nivel national in subordinea ANP cu includerea
tuturor detasamentelor care asigura transferul detinutilor in vederea coordonarii
integrale a acestor structuri.
9. Decontarea obținere credite profesionale, asistenți medicali, medici,
psihologi, asistenți sociali, electricieni, etc
10. Procedura aplicarii GDPR in legatura cu folosirea camerelor video impotriva
angajatilor la comisia de disciplina. Vă rugăm să ne puneți la dispozitie
SITUATIA UNITATILOR ACREDITATE(care sunt acestea) de Autoritatea Nationala de Supraveghere a prelucrarii datelor cu caracter personal
11. Lamurire aplicare lege 145/2019 in ce priveste decont chirie/rate pentru
unitatile administrativ teritoriale aflate in componenta oraselor in care se gasesc unitatile de penitenciar sau a localităților resedință de județ în limita a 70 km. Ex
Aiud are in localitate componente Aiud- Aiudului de Sus unde nu se poate
acorda datorită faptului ca primăria nu a actualizat garnizoana. Acordarea
acestui decont si in situatia in care personalul isi gaseste o locuință, ca să
păstram exemplul in municipiul Alba Iulia(paradoxal valoarea unei locuințe în
Aiud a ajuns să depășească valoarea unei locuințe în Alba Iulia din cauza cereri foarte mari – existența accesului la autostradă diminuează timpul necesar parcurgerii distanței intre Alba Iulia si Aiud)
12. Înfintare structuri operative de intervenție în toate penitenciarele –
actualele moduri de funcționare s-au dovedit nefiabile pe fondul imposibilității
parăsirii posturilor de către cei numiți în aceste entități.
13. Soluții pentru punerea în valoare a terenurilor din patrimoniul unităților de
penitenciar – Folosirea terenurilor din GAZ pentru construirea/relocarea unor
unități de detenție(caz Tg-Jiu), darea in arenda(caz Poarta Albă),
tehnologizarea GAZ-urilor, care în urma unei analize se dovedesc profitabile;

Concursuri :

– vor fi scoase la concurs aproximativ 1600 de posturi. Se are în vedere modificarea procedurii de concurs.
Concursurile vor fi organizate la nivel național, regionale și locale cu subiecte de tip grila centralizate de ANP.
Posturile rămase neocupate de candidați înscrisi pot fi ocupate de către candidații care au obținut nota de trecere 7.00, dar care nu au fost admiși la unitățile la care sau inscris, prin redistribuire cu acordul celor in cauza. Se va ține evidenta celor care au obținut nota peste 7 aceștia având posibilitatea să ocupe o funcție care se va vacanta in următorii 2 ani.

Exista un proiect de modificare a statutului prin care se dorește stabilirea perioadei obligatorii (ex. 3 ani) în care polițistul de penitenciar absolvent al instituțiilor de învățământ a politiei penitenciare sau angajat din sursă externă, va fi nevoit sa stea in acea unitate .
Concursurile de TCO nu vor fi deblocate anul acesta.

Deasemenea prin modificarea statutului se intenționează o ca in limita de 70 de km sa poți achiziționa o locuință dar în același timp se limitează dreptul la plata ratei/chiriei în sensul celor care dețin o proprietate pe o raza de 70 de km fata de unitate.

Salarizare.
Așa cum sa stabilit în urma întâlnirii de la MJ, când primul ministru al României sa angajat ca aduce la zi valoarea soldei de grad înțelegem că este în procedură de avizare o ordonanță în acest sens, totodată se dorește majorarea normai de echipare, dar și actualizarea normei de hrană conform prevederilor legale.

Stabilirea drepturilor de pensie
În următoarea perioadă se va primi de la casa de pensii normele
metodologici cu privire la calcularea pensiei conform prevederilor legale .

Programul IMS
– se lucrează in continuarea la implementarea programului IMS.
– va fi implementată o aplicație unitară de salarizare.
Sesiunea de mutare
– in luna martie va avea loc o noua sesiune de mutare între unități.
Dotări
– va fi schimbat armamentul din dotare( o parte a fost deja achiziționata).
– se afla in procedura de achiziție autospeciale transport deținuți.

Vize SUA
Pentru viza SUA, documentația completa se va depune la resurse umane. Personalul Nu mai trebuie sa achitațe taxa, veți primi un cod pe care sa-l inserați in căsuța respectiva. Pentru membrii familiei este obligatorie achitarea taxa . Programările vor dura câteva zile.

Analiză ANP unități
– in perioada imediat urmatoare se va face o analizarea cu privire la reprofilarea unităților urmând ca în urma rezultatelor analizei sa se decidă si cu privire la infintarea grupelor operative.
Se va face de asemenea si o analiza a standardizarii și în funcție de nevoile constatate standardele se vor actualiza.

Se așteaptă o hotărârea de guvern privind care centrale de la Flamingo, Amara, Sovata vor fi preluate de către BAGR.

GDPR
Am adus în discuție faptul că la acest moment filmarile video stau la baza sesizării comiziilir de disciplină încălcând prevederilor deciziei 721/2022 privind folosirea sistemele de supraveghere video.

Situația terenurilor agricole și GAZ
– există un grup de lucru la ANP care lucrează la un proiect.

Procedura de schimbare din funcție la cerere a polițiștilor de penitenciare
Sunt foarte multe avizele negative in procedura schimbărilor din functie , avize care nu au la bază o justificare obiectiva ci subiectivă, sa solicitat reintroducerea probei scrise.

Transformare funcții agent evidență în ofițer evidență
– procentul de transformare este în funcție de numărul de deținuți.

Înălțime grupă operativă
– se fa face o analiză și se va decide dacă este oportun sau nu.

La sfârșitul luni mai se va transa daca unitățile teritoriale de transfer vor trecere în subordinea SPED- ANP sau nu.

Obținerea sistemul de creditare
Pentru asistenți medicali sa găsit soluții pentru obtinerea creditelor în interiorul sistemului urmând ca și pentru celelalte categorii care au nevoie de aceste credite sa fie găsite soluții de creditare în sistem.

 

 

HG privind aprobarea REGULAMENT-CADRU, publicată în MONITORUL OFICIAL al României PARTEA I, Nr. 107/6.II.2024

În MONITORUL OFICIAL al României PARTEA I, Nr. 107/6.II.2024, a fost publicată:

72-Hotărârea pentru aprobarea REGULAMENT-CADRU privind stabilirea locurilor de muncă, a categoriilor de personal, a mărimii concrete a sporului pentru condiții de muncă, precum și a condițiilor de acordare a acestuia pentru familia ocupațională de funcții bugetare „Apărare, ordine publică și securitate națională”

Hotărârea pentru aprobarea REGULAMENT-CADRU poate fi consultată aici click 👇:

REGULAMENT-CADRU privind stabilirea locurilor de muncă, a categoriilor de personal, a mărimii concrete a sporului pentru condiții de muncă, precum și a condițiilor de acordare a acestuia pentru familia ocupațională de funcții bugetare „Apărare, ordine publică și securitate națională”

 

Un sistem ajuns bătaia de joc a celor cărora le plătim serviciile si care se joacă cu sănătatea oamenilor

Azi, ședință a Comitetului privind sănătatea și securitatea muncii la nivelul Administrației Naționale a Penitenciarelor.  Pe ordinea de zi un singur punct: Raportul de evaluare privind medicina muncii la nivelul ANP.

Nu mai discutăm de faptul că trebuia să fie încă de la ședința precedenta,  de acum două săptămâni,  că și atunci a fost prezentata o mizerie de evaluare,  că Ioana Morar(parcă nu mai este nici doamna Morar ce era, altfel nu înțeleg ce rost avea ședința de azi in felul acesta)a dispus prezentarea unui Raport care să ne lămurească cu privire la starea de sănătate a personalului din ANP,  ca trebuia sa avem și o imagine a ultimilor trei ani să vedem încotro ne îndreptăm…

Nu, nimic din toate astea. Azi, am trăit un sentiment că suntem o instituție de doi bani, cu privire la care oricine poate orice, o instituție,,no name”, ca să parafrazez obrăznicia doctorului de medicina muncii,  care la remarca mea ca Raportul trebuia să fie pentru Administrația Națională a Penitenciarelor si nu pentru HIDROELECTRICA SA cum era de fapt, a spus ca la Raportul asta ăsta este la nivel general și schimba doar numele.  Oricum ar fi fost o mizerie dacă era doar asta,  dar nu a fost așa deoarece în conținutul lui se vorbea de angajați care pot să își desfășoare activitatea la HIDROELECTRICA( motostivuitorist, macaragiu, electrician), dar în niciun caz în Administrația Națională a Penitenciarelor.  Dar mai ști???? Poate între timp….

Nu tu evaluare, nu tu regrete din partea furnizorului de servicii, mai mult,  tot ei deranjați de faptul că am îndrăznit să le tulburam liniștea, reproșându-ne în mod nesimțit că știm noi de efortul unei colege care,,a pierdut două ore din viață „, exact asta a fost exprimarea,  expresia NESIMȚIRII tuturor care jupoaie bani de pe urma statului român,  făcându-se că fac și oferind servicii mizerabile, pe bani mai mulți sau mai puțin,  important este să-i primești.  Așa se întâmplă  cu serviciile medicale de doi lei, cu diplome ce le primești azi, după ce le-ai plătit ieri, ce reprezintă calificări de care beneficiarul nu a auzit nici atunci când are diploma,  cu o justiție a beneficiilor lor, un sistem ce sugruma bunul simț și tot ce ar putea reprezenta REPERELE.

Oameni buni și acum ma adresez Administrației Naționale a Penitenciarelor,  oamenilor care muncesc acolo: de-a lungul timpului  am făcut multe lucruri bune împreună,  știu cât munciți,  nu este păcat să înghițiți mizeriile celor care cred că pot????  La fel se întâmplă și în teritoriu.  Servicii mizerabile, pentru prețuri pe măsură. Doar să ne facem că facem. Am cerut dintotdeauna o plată corecta, pentru servicii corecte, mai ales în ce privește sănătatea personalului. Hai sa facem lucrurile cum trebuie,  ca astfel de situații sa nu se mai întâmple.  Pentru că,  pentru povestea de azi, cea mai mare vină o purtăm noi.

Mai jos mizeria de Raport:                        Raport evaluare SSM

 

Discuții organizații sindicale – ministrul Justitiei -premierul Marcel Ciolacu, la sediul MJ

Azi 23.01 2024, la sediul Ministerului Justiției a fost organizată o întâlnire cu organizațiile sindicale reprezentative, întâlnire la care a participat Prim-ministrul României Marcel Ciolacu,  Ministrul Justiției Alina Gorghiu,  Viceprim-ministru al României Marian Neacșu, Directorul general al ANP chestor de poliție penitenciară Dan Halchin,  Florin Schiopu președinte FSSP, ceilalți presedinti de organizații sindicale din sistem.

Problemele discutate în cadrul întâlnirii :

– aplicarea în integralitate a Legii nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice,  (datorie încă neachitată de către Guvernul României )

-actualizarea normei de hrană și normei de echiparea a polițiștilor de penitenciare,

– suplimentarea numărului de posturi prevăzute la nivelul poliției penitenciare cu cel puțin 1700 de posturi și îmbunătățirea condițiilor de muncă,

– actualizarea valorii salariului de grad pentru polițiștii de penitenciare;

Intâlnirea a fost solicită in contextul în care  domnul premier Marcel Ciolacu a dorit să  cunoască problemele cu care se confruntă toata structura de apărare, sens in care a participat la întâlnire cu toate structurile sindicatele din MAI și MJ.

Problemele erau cele pe care noi tot le-am scos în evidență dea lungul timpului și care țin de ,condiții de muncă, lipsă de personal, lipsă dotărilor, echipament, salarizare( încă nu ne este aplicată legea salarizării unice contrar a celor apărute în spațiul public, cu privire la majorările extraordinare pe care le-am fi primit).

Dl premier Marcel Ciolacu, a dorit să sublinieze  că este preocupat de problematica existenta la nivelul sistemului de Apărare, Ordine Publică și Securitate Națională si este normal ca guvernul sa se ocupe, ca aceste meserii sa devina atractive nu numai prin ceea ce fac dar si prin beneficiile pe care le au în concret si nu numai, asta ținând cont de provocările la care trebuie să răspundă România,  cu un razboi la graniță,  cu frontiere ale UE ce trebuiesc păzite și cu controlul starii infractionale în interiorul României.

La finalul întâlnirii am fost  asigurați că sunt în analiză, la nivelul Guvernului, mai multe soluții de rezolvare a revendicărilor noastre, care urmează a fi concretizate începând cu luna februarie 2024.

 

Instrucțiune privind prevenirea și gestionarea conflictelor de interese, incompatibilitate

 

Directorul general al Administrației Naționale a Penitenciarelor emite Decizia 329 din 19.01.2024 pentru aprobarea Instrucțiunilor privind prevenirea și gestionarea conflictelor de interese, a situațiilor de incompatibilitate și a unor interdicții după încheierea angajării în sistemul administrației penitenciare.

Decizia 329 din 19.01.2024 poate fi consultat aici,  click 👇

Dec. 329 din 19.01.2024 Instructiuni prev. gest. confl. int. incomp. interdictii dupa incheierea angajarii

Proiectul de Hotărâre a Guvernului privind organizarea, funcţionarea şi atribuţiile Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor

În temeiul art. 7 din Legea 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, republicată, cu modificările ulterioare, Ministerul Justiției supune dezbaterii publice proiectul de Hotărâre a Guvernului  privind organizarea, funcţionarea şi atribuţiile Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor

Proiect Hotărâre | Nota de fundamentare

Propunerile, sugestiile şi opiniile cu valoare de recomandare privind proiectul de act normativ supus dezbaterii pot fi transmise în scris pe adresa Ministerului Justiţiei, str. Apolodor, nr.17, sector 5, Bucureşti, pe fax, la nr. 037 204 1195 sau la adresa de e-mail dean@just.ro