Scurt rezumat al întâlnirii ANP-organizațiile sindicale reprezentative

 

In data de 28.02 2024 a avut loc sedinta dintre conducerea ANP si organizatiile sindicale.
Au fost abordate urmatoarele discutii:

1. Decontarea misiunilor din cadrul programului Corectional: depunerea documentelor de catre cadre s a facut cu intarziere. A fost efectuata plata pentru o parte din misiuni urmand ca pana la sfarsitul lunii februarie sa fie platite toate deconturile.
2. Aplicarea prevederilor deciziei ICCJ 80/11.12.2023 conform careia plata drepturilor salariale ar trebui sa se faca la acelasi coeficient al functiei atat pentru functiile din aparatul central cat si pentru cele din teritoriu in cazul functiilor similare. Conducerea ANP va analiza prevederile acestei decizii.
3. Decontarea ordinelor de serviciu in cazul concediilor efectuate in decembrie 2023 și depuse in ianuarie 2024.
Lg. 145/2019, art 105 prevede decontarea dreptului de transport in cazul efectuarii concediului de odihna. Hg 886/2022, art. 10 prevede decontarea drepturilor de transport o singură data pe an.
Conducerea ANP a transmis faptul ca nu se pot deconta ordinele din 2023 ce au fost depuse in ianuarie 2024, neexistand prevedere legala in acest sens.
4. Decontarea serviciilor turistice aferente perioadei octombrie-decembrie 2023 pana la sfarsitul lunii iunie 2024 se va face conform prevederilor legale aplicabile in anul 2023, respectiv valoare 1450 lei, fara limita de 8000 lei salariu net. Pentru deconturile aferente anului 2024 se lucreaza la elaborarea unei instructiuni de aplicare a noilor dispozitii legale. Ca o clarificare, valoarea decontului va fi de 1600 lei, fara a fi supus impozitarii, deoarece in acest caz vorbim de un decont de servicii turistice si nu de voucher de vacanta.
5. Decontarea sumelor platite pentru viza SUA: exista la nivel de sistem un nr. de 50 de persoane care au platit contravaloarea sumei anterior instructiunii privind gratuitatea demersului. In cel mai scurt timp va fi elaborata o instructiune in vederea decontarii sumelor platite.
6. Plata transe hotarari judecatoresti in contextul oug 115/2023: exista unitati care nu au reusit plata hotararilor judecatoresti in decembrie 2023. S a solicitat punct de vedere la directia juridica intrucat art 9 din oug 115/2023 prevede in mod expres reesalonarea acestor sume in 5 transe.
7. Modificare OMJ 4800: demersul se afla si in acest moment blocat la MJ.
8. Situatie aplicatie PMS web: aplicatia inca prezinta deficiente dar se afla intr un continuu proces de perfectionare.
9. Actualizare salariu de grad, norma hrana, norma de echipare: nu exista noutati vizavi de demersurile efectuate in acest sens.
10. Instructiuni cu privire la aplicarea prevederilor legii pensiilor militare si intocmirea fisei de pensie: a fost semnat ordinul comun si urmeaza sa fie transmise instructiunile in teritoriu pana la sfarsitul saptamanii.
11. Prevedere OUG 115/2023 referitoare la plafonul de 180 de ore suplimentare ce nu poate fi depasit: periodic se vor face analize pentru a se evita depasirea plafonului.
12. Modificare mod de calcul majorare 50%: va fi elaborat un nou omj unde se va avea in vedere stabilirea majorarii prin raportare la o baza de calcul mai avantajoasa pentru salariat. Momentan ordinul prevede raportarea la salariul de baza din 2009.
13. Suplimentare stat cu 1600 posturi la nivel de sistem: se lucreaza la proiectul de hg.
14. Concursuri, memorandumuri, tco 2024
In martie vor fi scoase in procedura din sursa externa aproximativ 200 de posturi din sectorul operativ. Tot in martie va fi demarata o procedura de mutare la cerere.
Se are in vedere promovarea unui memorandum pentru a putea organiza o sesiune de tco.
15. Modificare omj specialist de clasa: va fi modificat ordinul pentru a elimina retragerea titlului de specialist de clasa in momentul aplicarii unei sanctiuni disciplinare.
16. Relocare unitati in exteriorul orasului: a fost promovat un memorandum pentru relocare unor unitati in afara oraselor urmand probabil un nou memorandum pentru o alta serie de unitati.
17. Solicitare SNPP comunicare nr. de membrii cotizanti pentru fiecare sindicat din sistem: celelalte organizatii sindicale s au opus insa conducerea anp considera ca nu exista temei legal pentru a refuza transmiterea unor astfel de date.
18. Bacau – exista probleme in unitate. Va fi o schimbare in structura conducerii.
19. Echilibrarea arondării penitenciarelor la spitale penitenciar. Se va face o analizăin acest sens.
20 Penitenciarul Gherla- sunt raportate constant probleme. Va fi identificata o solutie pentru director unitate.

Un răspuns la „Scurt rezumat al întâlnirii ANP-organizațiile sindicale reprezentative”

  1. Conducerea ANP a avut o intalnire importanta cu organizatiile sindicale pe data de 28.02 2024, unde s-au discutat mai multe teme relevante pentru cadrele din sistemul ANP. Printre subiectele abordate s-au gasit aspecte precum decontarea misiunilor din programul Correctional, aplicarea deciziei ICCJ 80/11.12.2023 privind plata drepturilor salariale, decontarea ordinelor de serviciu pentru concediile efectuate in decembrie 2013, precum si alte aspecte importante precum actualizarea salariilor de grad, normele de hrana si de echipare, precum si modificarea modului de calcul al majorarilor de 50%. De asemenea, s-a discutat si despre problemele legate de plata transei de hotarari judecatoresti si despre aplicarea prevederilor legii pensiilor militare. S-a subliniat si necesitatea adoptarii unor masuri pentru rezolvarea problemelor legate de deficitul de personal din sistemul ANP. Rezultatele discutiilor vor fi transmise in teritoriu pana la sfarsitul saptamanii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *