Informare!!! Calendarul sesiunii de mutare, la cerere, a politistilor de penitenciare definitivi din politia penitenciarä modificat

 

Vä informäm cä, prin Ordinul directorului general al Administratiei Nationale a Penitenciarelor nr. 448 din data de 23. .04.2025, a fost modificat calendarul sesiunii de mutare, la cerere, a politistilor de penitenciare definitivi din politia penitenciarä — categoria ofiterilor si agentilor, în alte unitäti ale politiei penitenciare, aprobat prin Ordinul directorului general al Administratiei Nationale a Penitenciarelor nr. 335/31.03.2025.

Astfel, perioada de analizä în cadrul Consiliului de conducere, a posturilor disponibile pentru a fi ocupate prin mutarea politistilor de penitenciare este 22.04.2025-28.04.2025. urmând ca în data de 30.04.2025 acestea să fie făcute publice.

 Depunerii cererilor de mutare de cätre politistii de penitenciare definitiv va fi de 4 zile lucrătoare, respectiv perioada 05.05.2025 – 08.05.2025.

Sesiunea de mutare se va încheia la sfârșitul lunii iunie, urmând ca din data de 01.07.2025 să se emită deciziile de mutare.

 

CALENDARUL desfäsurärii activitätii de mutare, la cerere, a politistilor de penitenciare definitivi din sistemul administratiei penitenciare — ofiteri și aqenti, în alte unitäti ale sistemului administratiei penitenciare – 22.04.2025 – 25.06.2025 –

Sesiunea de mutare a politistilor de penitenciare definitivi — ofiteri agenti, în alte unitäti ale sistemului administratiei penitenciare, se va desfäșura în perioada aprilie-iunie a acestui an. Drept urrnare, toate etapele procedurii de mutare se vor desfäsura conform urrnätorului calendar:

Stabilirea de cätre unitätile penitenciare a posturilor vacante pe care le considerä prioritare pentru a face obiectul procedurii de mutare, conform art. 2 alin. (3) din OMJ nr. 1551/C/2020. 22.04.2025 – 28.04.2025 (5 zile lucrätoare)
Introducerea în aplicatia informaticä a posturilor care vor face obiectul procedurii de mutare, conform indicatiilor din Adresa nr. 49140/

16.09.2020.

29.04.2025
Asigurarea publicitätii posturilor care vor face obiectul procedurii de mutare, prin orice mijloc de informare avut la dispozitie. 30.04.2025
Depunerea cererilor de mutare de cätre politistii de penitenciare definitivi. 05.05.2025 – 08.05.2025 (4 zile lucrätoare)
Obtinerea avizului de principiu al directorului unitätii unde politistul de penitenciare este încadrat. 09.05.2025 – 13.05.2025 (3 zile lucrätoare)
Introducerea în aplicatia informaticä a cererilor de mutare avizate de cätre directorul unitätii unde politistul de penitenciare este încadrat, a materialelor justificative sia referatului de personal, conform indicatiilor din Adresa nr. 49140/

16.09.2020.

14.05.2025 – 16.05.2025 (3 zile lucrätoare)

 

3/4

Obtinerea avizului de principiu al directorului unitätii unde politistul de penitenciare definitiv solicitä mutarea. 19.05.2025 – 21.05.2025 (3 zile lucrätoare)
Introducerea în aplicatia informaticä a cererilor de mutare avizate de cätre directorul unitätii unde politistul de penitenciare definitiv solicitä mutarea, conform indicatiilor din Adresa nr. 49140/ 16.092020. 22.052025 – 26.05.2025

(3 zile lucrätoare)

Analizarea si avizarea cererilor de mutare de cätre conducerea Administratiei Nationale a Penitenciarelor; obtinerea semnäturilor pe tabelul centralizator cu avizele acordate în urma sedintei de analizä a cererilor de mutare. 27.052025 – 03.062025

(6 zile lucrätoare)

Constituirea comisiilor conform art. 4 alin. (2), (5) si

(7) din OMJ nr. 1551/C/2020;

Sustinerea testärii psihologice, dacä este cazul.

04.06.2025 – 10.062025

(4 zile lucrätoare)

Afisarea tematicii si bibliografiei pentru interviu, dacä este cazul. 1 1.06.2025
Sustinerea probelor care atestä îndeplinirea conditiilor de ocupare a postului, pentru cazurile în care se schimbä sectorul de activitate (cu respectarea termenului pentru desfäsurarea interviului profesional preväzut la art. 5 alin. (1) din Decizia ANP nr. 506/2020). 12.062025 – 20.062025

(7 zile lucrätoare)

Departajarea politistilor de penitenciare definitivi, acolo unde este cazul. 23.062025 – 25.062025

(3 zile lucrätoare)

Emiterea actelor administrative de mutare Începând cu 01.07.2025

 

4/4

Informare ședința Consiliului de Conducere al A.N.P

 

Azi 24.04.2025, a avut loc Consiliul de Conducere al Administratiei Naționale a Penitenciarelor  cu următoarea ordinea de zi :

1. Analiza și avizarea cererilor de mutare la cerere a polițiștilor de penitenciare pentru zona Craiova

Au fost scoase la sesiunea de mutare 50 de posturi pentru un număr de 203 agenți și ofițeri (37 ofițeri 166 agenți), care au depus 2418 cereri de mutare.

2. Începând  de azi 24.04 2025, a fost încetată împuternicirea dlui directorul Pop Octavian de la Penitenciarul Miercurea Ciuc și numirea pe o perioadă de trei lui a dlui Pojan Vlad Radu ca directorul al Penitenciarului Miercurea Ciuc.

3. Alte probleme discutate:
FSSP

Stadiu emitere ordin plata ore suplimentare – ordinul se află în transparență pe site-ul MJ urmând a fi promovat în această perioadă.

 Situație plată majorări 50% trimestrul I si II – MJ va lua o decizie în perioada următoare ordinul fiind semnat de către toate structurile, mai puțin de ministru.
Modificare HG 907/2016 prin care solicităm eliminarea tuturor cheltuielilor inutile, respectiv sa fie făcută o singură plată pentru studiul de fezabilitate/studiul de soluții
Aplicare Decizie 46/2024 a ICCJ, privind plata sporturilor pentru absențele de la serviciu ( CM, învoiri etc.)
Verificare aplicație pontaj – calcul ore suplimentare la 90 de zile  –  Direcția economica și direcția tehnologia informaţiei a primit dispoziție sa verifice până la sfârșitul programului de lucru de azi cele 5 -7 cazuri semnalate.
Medicina muncii Aplicare măsuri imediate de înlăturare a factorilor ce conduc la numărul mare de îmbolnăviri.
Procedura mutare în interesul de serviciu – se va face doar după consultarea organizațiilor sindicale reprezentative.

Proiectul de ordin al ministrului justiţiei pentru aprobarea condițiilor și procedurilor specifice pentru stabilirea şi plata majorării pentru munca suplimentară efectuată de polițiștii de penitenciare

 

 

Vă informăm, că pe site-ul Ministerului Justiției, la secțiunea Informații de interes public/  Acte normative/ Proiecte în dezbatere, a fost postat în transparență decizională, Proiectul de ordin al ministrului justiţiei pentru aprobarea condițiilor și procedurilor specifice pentru stabilirea şi plata majorării pentru munca suplimentară efectuată de polițiștii de penitenciare

În temeiul dispozițiilor art. 7 din Legea nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, republicată, Ministerul Justiției supune dezbaterii publice proiectul de ordin al ministrului justiţiei pentru aprobarea condițiilor și procedurilor specifice pentru stabilirea şi plata majorării pentru munca suplimentară efectuată de polițiștii de penitenciare, precum și a activităților deosebite cu caracter operativ sau neprevăzut pentru care se acordă acest drept, însoţit de referatul de aprobare.

Propunerile și observațiile referitoare la proiectul de act normativ supus dezbaterii pot fi transmise în scris pe adresa Ministerului Justiției, str. Apolodor, nr. 17, sector 5, București, pe fax la nr. 037 204 1195 sau la adresa de e-mail dean@just.ro.

Referat de aprobare | Proiect de Ordin

Sursa informației:

https://www.just.ro/informatii-de-interes-public/acte-normative/proiecte-in-dezbatere/

CALENDARUL desfăsurärii activității de mutare, la cerere, a polițiștilor de penitenciare definitivi din sistemul administrației penitenciare — ofițeri aqenți, în alte unitäti ale sistemului administrației penitenciare – 22.04.2025 – 25.06.2025 –

 

 

CALENDARUL desfäsurärii activitätii de mutare, la cerere, a politistilor de penitenciare definitivi din sistemul administratiei penitenciare — ofiteri aqenti, în alte unitäti ale sistemului administratiei penitenciare

– 22.04.2025 – 25.06.2025 –

Sesiunea de mutare a politistilor de penitenciare definitivi — ofiteri agenti, în alte unitäti ale sistemului administratiei penitenciare, se va desfäsura în perioada aprilie-iunie a acestui an.  Toate etapele procedurii de mutare se vor desfäsura conform urmätorului calendar:

Stabilirea de cätre unitätile penitenciare a posturilor vacante pe care le considerä prioritare pentru a face obiectul procedurii de mutare, conform art. 2 alin. (3) din OMJ nr. 1551/C/2020. 22.04.2025 – 23.04.2025

(2 zile lucrätoare)

Introducerea în aplicatia informaticä a posturilor care vor face obiectul procedurii de mutare, conform indicatiilor din Adresa nr. 49140/16.09.2020. 24.04.2025
Asigurarea publicitätii posturilor care vor face obiectul procedurii de mutare, prin orice mijloc de informare avut la dispozitie. 25.04.2025
Depunerea cererilor de mutare de cätre politistii de penitenciare definitivi. 28.04.2025 – 05.05.2025 (4 zile lucrätoare)
Obtinerea avizului de principiu al directorului unitätii unde politistul de penitenciare este încadrat. 06.05.2025 – 09.05.2025

(4 zile lucrätoare)

Introducerea în aplicatia informaticä a cererilor de mutare avizate de cätre directorul unitätii unde politistul de penitenciare este încadrat, a materialelor justificative a referatului de personal, conform indicatiilor din Adresa nr. 49140/16.092020. 12.05.2025 – 15.05.2025

(4 zile lucrätoare)

Obtinerea avizului de principiu al directorului unitätii unde politistul de penitenciare definitiv solicitä mutarea. 16.05.2025 – 21.05.2025 (4 zile lucrätoare)
Introducerea în aplicatia informaticä a cererilor de mutare avizate de cätre directorul unitätii unde politistul de penitenciare definitiv solicitä mutarea, conform indicatiilor din Adresa nr. 49140/16.09.2020. 22.05.2025 – 26.05.2025

(3 zile lucrätoare)

Analizarea si avizarea cererilor de mutare de cätre conducerea Administratiei Nationale

Penitenciarelor; obtinerea semnäturilor pe tabelul centralizator cu avizele acordate în urma sedintei de analizä a cererilor de mutare.

27.05.2025 – 03.06.2025

(6 zile lucrätoare)

Constituirea comisiilor conform art. 4 alin. (2), (5)(7) din OMJ nr. 1551/C/2020;

Sustinerea testärii psihologice, dacä este cazul.

04.06.2025 – 10.06.2025

(4 zile lucrätoare)

Afisarea ternaticii si bibliografiei pentru interviu, dacä este cazul. 1 1.06.2025
Sustinerea probelor care atestä îndeplinirea conditiilor de ocupare a postului, pentru cazurile în care se schimbä sectorul de activitate (cu respectarea termenului pentru desfäsurarea interviului profesional preväzut la art. 5 alin. (1) din Decizia ANP nr. 506/2020). 12.06.2025 – 20.06.2025

(7 zile lucrätoare)

Departajarea politistilor de penitenciare definitivi, acolo unde este cazul. 23.06.2025 – 25.06.2025

(3 zile lucrätoare)

Emiterea actelor administrative de mutare Începând cu 01.07.2025

Informare întâlnire COMISIA MIXTĂ DE DIALOG PRIVIND SISTEMUL PENITENCIAR

 

Joi, 20 martie 2025, ora 10.00 –  la sediul Ministerului Justiției a avut loc Comisia mixtă de dialog privind sistemul penitenciar  în cadrul careia s-au derulat discuții între liderii principalelor federații sindicale din sistemul penitenciar , reprezentanții Administrației Naționale a Penitenciarelor și reprezentanții Ministerului Justiției.

Pe ordinea de zi au fost expuse și dezbătute o serie de subiecte după cum urmează:

I.             PREZENTARE STADIU PRIVIND SOLUȚIONAREA PROBLEMELOR DISCUTATE ÎN CADRUL COMISIEI MIXTE

 

–      Problemele sunt în stadiu de analiză, în ceea ce privește plata orelor SDSL  se va lua o decizie în cel mai scurt timp.

II. PROBLEME SUPUSE DEZBATERII COMISIEI MIXTE

A. DREPTURI SALARIALE și alte drepturi

1. Acordarea indemnizației pentru incapacitate temporară de muncă (concediu medical) cu toate sporurile permanente similar cu indemnizația pentru concediul de odihnă (sentințe definitive/evitare cheltuieli judecată și penalități) – atașat sentința (70 dosare definitive).

– se va discuta pe acest aspect și în perioada următoare se va lua o decizie.

2. Stadiu proiect OUG recalculare majorare 50% (lucrări de excepție și misiuni speciale) în raport cu salariul de funcție pentru perioada 2019-2024.

– proiectul de OUG parcurge etapele de avizare și urmează a fi promovat în sedința de guvern de azi sau cea imediat următoare.

3. Acordarea indemnizației pentru concediu de odihna personalului medical salarizat pe Anexa II din legea-cadru 153/2017 („salarizat pe MS“), cu sporurile permanente incluse similar cu polițiștii de penitenciare (sentințe definitive /evitare cheltuieli judecată și penalități) – atașat sentința.

– se va analiza si se va lua o hotarare, mai ales ca exista hotarari judecatoresti in acest sens.

4. Plată SDSL în anul 2025. Se solicită MJ să identifice o soluție privind plata SDSL pentru polițiștii de penitenciare, pentru luna ianuarie 2025, dar și să se identifice o soluție, astfel încât personalul contractual (civil) să beneficieze de plata SDSL, deoarece desfășoară activități în aceleași condiții ca polițiștii de penitenciare. Cum se va compensa timpul lucrat în repaus săptămânal în luna ianuarie 2025?

– se va face o analiza si in cel mai scurt timp vom avea o clarificare se va promova OMJ.

5. Acordare majorare pentru capacitate operaţională („spor Bayraktar”) și pentru personalul medical din Poliția Penitenciară conform OUG 26/2024 care nu limitează la anumite categorii de personal (modificare ordin ministru corespunzător).

– este in analiza,  neexistând o perspectivă în acest sens, din perspectiva cadrului legislativ

6. Referitor la personalul pus la dispoziție și repus în funcţie: reglementare la nivel de sistem în vederea actualizării sumelor achitate ca urmare a repunerii în funcție cu rata indicelui de inflație și plata dobânzii legale penalizatoare, calculate începând cu ziua următoare scadenței fiecărui salariu lunar din perioada punerii la dispoziție și până la data plății efective – conform Deciziei ÎCCJ nr 3/2025.

– se vor acorda.

7. Stadiu promovare modificări OMJ 4800/2018

– pana la data de 01.04.2025 va fi transmis către MJ urmând s-a fie pus pe site pentru consultare/

B. MANAGEMENT SISTEM PENITENCIAR

1. Buget ANP și trimestrializare;

Situație Titlu I – cheltuieli de personal – câte luni din an nu sunt acoperite; Situaţie Titlu II – bunuri și servicii – situație bugetare trimestre pentru acoperirea plăților lucrărilor deja angajate sau ce urmează a fi angajate ca urmare a lucrărilor de investiții aflate în desfășurare sau a șantierelor ce urmează a fi deschise.

– se fac eforturi pentru obtinerae unei trimestrializari mai ancorata in realitate, sens in care ministerul justitiei face demersuri continue pentru obtinerea bugetului.

2. Sume destinate condițiilor de muncă și ce înseamnă aceste sume?

– prevederile legale la acest moment nu permite achiziția acestor obiecte de inventar.

3. Siguranța personală și siguranța locurilor de deținere. FSANP a efectuat o analiză a siguranței polițiștilor de penitenciare și a locurilor de deținere, în perioada 2021 – 2024, în baza datelor furnizate de ANP, având ca punct de plecare câțiva indicatori relevanți: a) sancțiuni disciplinare aplicate deținuților, b) evadărilor/părăsirilor punctelor de lucru exterioare, c) evenimente negative, d) dinamica populației carcerale, e) pregătirea profesională a polițiștilor de penitenciare – cursuri, instruiri etc. Concluzia: Siguranța personalului din penitenciare și a locurilor de deținere a fost afectată între 2021 și 2024.

– se solicita transmiterea analizei FSANP catre toate partile componente ale Comisiei mixte dupa care vom discuta pe aceasta analiza

4. Dacă Comisia de control a MJ are printre obiectivele trasate verificări legate de funcțiile de conducere – nivel birou, serviciu și ce se are în vedere cu aceste verificări?

– se vor comunica rezultatele controlului si in functie de concluzii se va lua o decizie.

5. Ce se are în vedere cu încetarea împuternicirii directorului de la Miercurea Ciuc?

– se va lua în discuție în perioada imediat următoare situația de la Miercurea Ciuc.

6. Strategie ANP în contextul creării de noi locuri de deținere. Având în vedere că la bilanț s-a raportat înființarea de noi secții de deținere și noi locuri de cazare, am dori să ni se comunice dacă ANP are o strategie de rescriere a statelor, de mărirea schemei de personal și apoi de organizare de concursuri pt ocuparea acestor posturi, iar dacă nu, să ne comunice cum intenționează să asigure personal pt toate aceste spații noi de cazare.

– la acest moment cadrul legislativ nu permite organizarea de concursuri de ocupare a posturilor.

C. INFORMAREA ȘI CONSULTAREA ANGAJAȚILOR

1. Lipsa de transparență a ANP și deteriorarea dialogului social ANP-SINDICATE. În continuare conducerea ANP nu organizează Consilii de conducere așa cum prevede cadrul legal, deși în ultima perioadă s-au luat decizii (mutări, schimbări din funcții, împuterniciri, detașări etc.) care necesitau întrunirea Consiliului de conducere al ANP cel puțin o singură dată. Paradoxal, unitățile penitenciare subordonate ANP respectă cadrul legal privind organizarea consiliilor de conducere. Dialogul social nu mai funcționează între angajator (ANP) și federații. Ședințele organizate la nivelul ANP, din 3 în 3 săptămâni nu au mai funcționat din luna decembrie 2024, iar toate problemele sistemului penitenciar au fost preluate de Comisia Mixtă. În opinia FSANP, transmiterea la MJ a problemelor poliției penitenciare care ar putea fi rezolvate la nivelul ANP, nu face altceva decât să dilueze eficiența ședințelor Comisiei Mixte și să îngreuneze procesul decizional, atitudinea ANP oferind impresia unei lipse de responsabilitate și eficacitate.

– Se vor relua intalnirile lunare

La mulți ani vouă…!

La mulți ani vouă, mame, soții, fiice! Voi cele care vǎ îngrijiți sǎ fim puternici, voi cele care duceți toată povara vieții, voi frumoasele noastre…

OUG privind plata SDSL în anul 2025 publicată în MONITORUL OFICIAL al României

 

Vineri, 21.02.2025, în Monitorul Oficial nr 160, a fost publicată OUG nr 4 din 20.02.2025 privind modificarea și completarea unor acte normative prin care a fost reluată plata SDSL și a orelor suplimentare.

 

Art. II. — Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 156/2024 privind unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice pentru fundamentarea bugetului general consolidat pe anul 2025, pentru modificarea și completarea unor acte normative, precum și pentru prorogarea unor termene, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1334 din 31 decembrie 2024, se modifică și se completează după cum urmează:

1. La articolul III, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins: „(2) În anul 2025, munca suplimentară prestată în cadrul activităților deosebite cu caracter operativ sau neprevăzut de către salvatorii montani, peste programul normal de lucru, în zilele de repaus săptămânal, de sărbători legale și în celelalte zile în care, în conformitate cu reglementările în vigoare, nu se lucrează, care nu se pot compensa cu timp liber corespunzător în următoarele 90 de zile după prestarea muncii suplimentare, se plătește cu o majorare din salariul de bază cuvenit, la nivelul minim stabilit la art. 123 alin. (2) din Legea nr. 53/2003 — Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare. Ordonatorii de credite au obligația de a dispune măsuri pentru asigurarea cu prioritate a timpului liber corespunzător muncii suplimentare prestate, în condițiile legii, fără afectarea gradului de eficiență a misiunilor.”

2. La articolul III, după alineatul (4) se introduc opt noi alineate, alin. (41)-(48), cu următorul cuprins:

„(41) În anul 2025, prin excepție de la alin. (1), pentru activitatea desfășurată de personalul militar, polițiștii și polițiștii de penitenciare din instituțiile publice de apărare, ordine publică și securitate națională în zilele de repaus săptămânal, de sărbători legale și în celelalte zile în care, în conformitate cu reglementările în vigoare, nu se lucrează, precum și pentru munca suplimentară,care nu se poate compensa cu timp liber corespunzător, prestată peste programul normal de lucru de către aceste categorii de personal în cadrul activităților deosebite cu caracter operativ sau neprevăzut în domeniul ordinii și siguranței publice, în respectarea regimului frontierei de stat a României ori în situații de urgență, se acordă drepturile prevăzute de legislația în vigoare în luna noiembrie 2024. Plata drepturilor pentru munca suplimentară prestată în cadrul activităților deosebite cu caracter operativ sau neprevăzut se efectuează dacă munca astfel prestată nu a fost compensată cu timp liber corespunzător în termen de 90 de zile de la momentul prestării acesteia.

(42) Personalului militar din instituțiile de apărare și securitate națională care execută serviciul de luptă permanent, desfășoară activități deosebite cu caracter operativ sau neprevăzut, precum și în situații de urgență i se aplică, în mod corespunzător, prevederile alin. (41).

(43) Pentru acordarea drepturilor stabilite la alin. (41), prevederile art. III alin. (5)-(10) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 115/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscală, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea și completarea unor acte normative, precum și pentru prorogarea unor termene, cu modificările și completările ulterioare, se aplică în mod corespunzător și în anul 2025.

(44) În anul 2025, pentru personalul prevăzut la alin. (41) și (42), aplicarea art. III alin. (71) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 115/2023, cu modificările și completările ulterioare, se efectuează fără a depăși limita maximă prevăzută la art. 21 alin. (4) din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare

(45) Comandanții/Șefii de unități asigură o planificare lunară, echilibrată, a programului de lucru în ture/schimburi, în zilele de repaus săptămânal, de sărbători legale și în celelalte zile în care, în conformitate cu reglementările în vigoare, nu se lucrează, pentru personalul din subordine din cadrul aceleiași formațiuni. Planificarea lunară echilibrată a programului de lucru în ture/schimburi, în zilele de repaus săptămânal, de sărbători legale și în celelalte zile în care, în conformitate cu reglementările legale, nu se lucrează, se realizează astfel încât o persoană să efectueze, în acest mod de lucru, maximum 40% din durata normală a timpului de lucru lunar.

(46) Ordonatorii de credite au obligația de a dispune măsuri pentru asigurarea cu prioritate a timpului liber corespunzător muncii suplimentare prestate, în condițiile legii, fără afectarea gradului de eficiență a misiunilor. În cazul prestării muncii suplimentare, plata drepturilor prevăzute la alin. (41) se efectuează cu aprobarea ordonatorului ierarhic superior, pe baza unui raport justificativ al ordonatorului de credite sau, după caz, al comandatului/șefului unității la nivelul căreia s-a prestat munca suplimentară, în care sunt prezentate motivele pentru care nu a fost posibilă acordarea timpului liber corespunzător.

(47) În aplicarea prevederilor alin. (46), procedurile specifice fiecărei instituții publice de apărare, ordine publică și securitate națională se aprobă prin ordin al ordonatorului principal de credite.

(48) În aplicarea alin. (41) și (42), la stabilirea cuantumului drepturilor cuvenite personalului se are în vedere inclusiv luna februarie 2025, în integralitate.”

Mai jos OUG nr.4 👇

Monitorul Oficial Partea I nr. 160

Pe fondul protestelor ce au fost sau urmau sa fie pentru recuperarea SDSL, Guvernul României revine si modifica OUG 156/2004.

Atunci când suntem uniți si ne răsculăm îndeajuns cât sǎ demonstrǎm cǎ suntem o forță, nimic nu poate sǎ ne oprească din dorința noastră de a se face dreptate. Pe fondul tuturor protestelor desfășurate începând cu luna Decembrie 2024, Guvernul României a înțeles cǎ pentru structura de apărare, ordine publicǎ și siguranță națională drepturi salariale  ianuarie 2025 = -25% fațǎ de noiembrie 2024. Şi a înțeles în urma nenumăratelor discuții sǎ îndrepte aceastǎ nedreptate după ce unii dintre colegii noștrii, agenți sau ofițeri, au plecat acasă cu aproximativ 800-1700 de lei mai puțin din salariu fațǎ de luna noiembrie 2024, ca luna de referință aleasǎ de Guvern.

Ordonanța de urgență a Guvernului pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.124/2021 privind stabilirea cadrului instituţional şi financiar pentru gestionarea fondurilor europene alocate României prin Mecanismul de redresare şi rezilienţă, precum şi pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului naţional de redresare şi rezilienţă necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile şi nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare şi rezilienţă

După articolul unic, care devine art. I, se introduce un nou articol, art. II, cu următorul cuprins:

 Art. II – Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 156/2024 privind unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice pentru fundamentarea bugetului general consolidat pe anul 2025, pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru prorogarea unor termene, publicată în Monitorul Oficial al României Partea I nr. 1334 din 31 decembrie 2024, se modifică și se completează după cum urmează:

  1. La articolul III, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins:

„(2) În anul 2025, munca suplimentară prestată în cadrul activităților deosebite cu caracter operativ sau neprevăzut de către salvatorii montani, peste programul normal de lucru în zilele de repaos săptămânal, de sărbători legale şi în celelalte zile în care, în conformitate cu reglementările în vigoare, nu se lucrează, care nu se pot compensa cu timp liber corespunzător în următoarele 90 de zile după prestarea muncii suplimentare, se plăteşte cu o majorare din salariul de bază cuvenit, la nivelul minim stabilit la art. 123 alin. (2) din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. Ordonatorii de credite au obligaţia de a dispune măsuri pentru asigurarea cu prioritate a timpului liber corespunzător muncii suplimentare prestate, în condiţiile legii, fără afectarea gradului de eficienţă a misiunilor.ˮ

  1. La articolul III, după alineatul (4) se introduc opt noi alineate, alin. (41) – (48) cu următorul cuprins:

 „(41) În anul 2025, prin excepție de la alin. (1), pentru activitatea desfășurată de personalul militar, polițiștii și polițiștii de penitenciare din instituțiile publice de apărare, ordine publică şi securitate națională în zilele de repaus săptămânal, de sărbători legale şi în celelalte zile în care, în conformitate cu reglementările în vigoare, nu se lucrează, precum și pentru munca suplimentară, care nu se poate compensa cu timp liber corespunzător, prestată peste programul normal de lucru de către aceste categorii  de personal în cadrul activităților deosebite cu caracter operativ sau neprevăzut în domeniul ordinii şi siguranței publice, în respectarea regimului frontierei de stat a României ori în situații de urgenţă, se acordă drepturile prevăzute de legislația în vigoare în luna noiembrie 2024. Plata drepturilor pentru munca suplimentară prestată în cadrul activităților deosebite cu caracter operativ sau neprevăzut se efectuează dacă munca astfel prestată nu a fost compensată cu timp liber corespunzător în termen de 90 de zile de la momentul prestării acesteia.

(42) Personalul militar din instituțiile de apărare şi securitate națională care execută serviciul de luptă permanent, desfășoară activități deosebite cu caracter operativ sau neprevăzut, precum şi în situații de urgenţă i se aplică, în mod corespunzător, prevederile alin. (41).

(43) Pentru acordarea drepturilor stabilite la alin. (41), prevederile art. III alin. (5)-(10) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 115/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscală, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru prorogarea unor termene, cu modificările și completările ulterioare, se aplică în mod corespunzător și în anul 2025.

(44) În anul 2025, pentru personalul prevăzut la alin. (41) și (42), aplicarea art. III alin. (71) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 115/2023, cu modificările și completările ulterioare, se efectuează fără a depăși limita maximă prevăzută la art. 21 alin. (4) din Legea-cadru nr.153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare.

(45) Comandanții/șefii de unități asigură o planificare lunară, echilibrată, a programului de lucru în ture/schimburi, în zilele de repaus săptămânal, de sărbători legale şi în celelalte zile în care, în conformitate cu reglementările în vigoare, nu se lucrează, pentru personalul din subordine din cadrul aceleiași formațiuni. Planificarea lunară echilibrată a programului de lucru în ture/schimburi, în zilele de repaus săptămânal, de sărbători legale și în celelalte zile în care, în conformitate cu reglementările legale, nu se lucrează, se realizează astfel încât, o persoană să efectueze, în acest mod de lucru, maxim 40% din durata normală a timpului de lucru lunar.

(46) Ordonatorii de credite au obligaţia de a dispune măsuri pentru asigurarea cu prioritate a timpului liber corespunzător muncii suplimentare prestate, în condiţiile legii, fără afectarea gradului de eficienţă a misiunilor. În cazul prestării muncii suplimentare, plata drepturilor prevăzute la alin. (41) se efectuează cu aprobarea ordonatorului ierarhic superior, pe baza unui raport justificativ al ordonatorului de credite sau, după caz, al comandatului/şefului unităţii la nivelul căruia s-a prestat munca suplimentară, în care sunt prezentate motivele pentru care nu a fost posibilă acordarea timpului liber corespunzător.

(47) În aplicarea prevederilor alin. (46), procedurile specifice fiecărei instituții publice de apărare, ordine publică şi securitate naţională se aprobă prin ordin al ordonatorului principal de credite.

(48) În aplicarea alin. (41) și (42), la stabilirea cuantumului drepturilor cuvenite personalului se are în vedere inclusiv luna februarie 2025, în integralitate.”

Este bine cǎ s-a întâmplat și de acum înainte va trebui sǎ ne focusăm pe îndreptarea inechităților pe zona pensiilor militare. Guvernul este responsabil pentru îndreptarea acestor inechități pentru categoria de pensionari care au înțeles sa aştepte dreptate atât din partea Curții Constituționale, dreptate care nu mai vine, dar si a celor care au folosit devotamentul acestora in interesul acestei țǎri. Așteptăm si o mobilizare a ministerelor in sensul emiteri

Informare întâlnire Comisia Mixtă De Dialog Privind Sistemul Penitenciar

 

INFORMARE,
ÎNTÂLNIRE COMISIA MIXTĂ DE DIALOG PRIVIND SISTEMUL PENITENCIAR

Joi, 20 februarie 2025, ora 10.00 – a avut loc la sediul Ministerului Justitiei comisia mixta de dialog în cadrul careia s-au derulat discutii între liderii principalelor federații sindicale din sistemul penitenciar , Ministerul Justiției  Radu Marinescu, reprezentanții Administratiei Nationale a Penitenciarelor reprezentanții Ministerului Justitiei.

Pe ordinea de zi au fost expuse si dezbatute o serie de subiecte după cum urmează:

A. DREPTURI SALARIALE și alte drepturi
1.Federatia Sindicatelor din Sistemul Penitenciar -FSSP:
Stadiul promovării modificării OUG 156/2024 astfel încât să putem discuta de punerea în aplicare a prevederilor acesteia de a avea aceleași venituri cu cele de la noiembrie 2024
– implicare MJ – având în vedere nevoia de buget de aproximativ 95 milioane lei pentru întreg anul 2025, avem acești bani?
– Se va reveni la sporul SDSL – cu mentiunea ca se incearca varianta ,, incepand cu anul 2025” si sunt resurse financiare pentru acordare. Se are in vedere si promovarea OMJ care sa faca posibila acordarea cat mai urgenta.
2. Punct de vedere MJ mod de acordare compensare timp liber corespunzător pentru munca desfășurată în repaus săptămânal și sărbători legale pentru personalul din schimburile de pază
– se asteapta forma modificata a OUG 156/2024
3. Modificare HG și OMJ echipament
– este in transparenta pe site-ul MJ
4. Stadiu HG cu privire la asistența medicală pentru polițiștii de penitenciare și pensionarii
sistemului penitenciar.
– Deocamdata nu exista o solutie din perspectiva MF motivat de nevoi bugetare – nevoia
era de punere in acord cu Legea 145/2019
B. MANAGEMENT SISTEM PENITENCIAR
1. Identificarea unei soluții imediate la problemele de la Penitenciarul Spital Rahova
– Ministerul Justitiei va efectua un control cu privire la cele sesizate.
2. Situația împuternicirii directorului de la Penitenciarul Miercurea-Ciuc
– Ministerul Justitiei va efectua un control cu privire la cele sesizate.
3. Reorganizarea Penitenciarului
Gherla
– Desfintarea sectiei de la Gherla reprezinta o reorganizare si pe cale de consecinta personalul beneficiaza de prevederile legale ce decurg din reorganizarea unei unitati.
4. Înființarea unor structuri din Administrația Națională a Penitenciarelor (ANP) Camera Operațională
– MJ dispune ANP lamurirea acestei spete
in urmatoarea Comisie mixta
5. Stadiu HG cu privire la suplimentarea statelor de funcţie cu 1600 posturi așa cum a fost decis de premierul României
– orizont de discutii octombrie 2025
– se vor relua discutiile la Guvern in perioada imediat urmatoare tocmai datorita nevoi stringente de personal la penitenciarele ce au dat in folosinta sau dau in mod cert noi locuri de detinere
9. Promovare OUG privind plata majorarii de 50% de catre MApN – Punct de vedere MJ
– MJ asteapta promovarea OUG care acopera in totalitate problema incepand cu anul 2019.