Administrația Națională a Penitenciarelor ne transmite spre consultare „Proiectul” instrucțiuni privind regimul prioritar de circulație pentru mijloacele auto aparținând Administrației Naționale a Penitenciarelor. Proiectul de instrucțiuni, stabilește în conformitate cu legislația rutieră, condițiile în care se pot folosi mijloacelor acustice și luminoase atunci cand se deplaseaza in actiuni de interventie sau in misiuni care au caracter de urgenta
În acest context, sunteți invitați să transmiteți eventuale observații / propuneri în vederea îmbunătățiri prezentului proiect în secțiunea comentarii a prezentului articol.
Observaţiile primite vor fi analizate și, eventual incluse în vederea definitivării variantei finale a proiectului supus analizei.
Proiectul poate fi consultat dând click pe👇
21889-instrucțiuni-privind-regimul-priotar-de-circulații-1
Principiul de la care ar trebui să plece necesitatea elaborării unor instrucțiuni privind regimul special de circulație al autospecialelor ANP ar trebui să fie același cu principiul în baza căruia instanța a apreciat că se impune aplicarea unei pedepse privative de libertate. Astfel se apreciază faptul că o persoană condamnată la o pedeapsă privativă de libertate reprezintă un pericol social pentru ceilalți membrii ai comunității și este necesară o condamnare cu executare. În concluzie, cu cât perioada petrecută în afara zonei de detenție crește, cu atât riscul producerii unor evenimente negative cresc. Este o chestiune de proporționalitate directă.
Eveniment negativ ar trebui să facă trimitere la incidente, fie ele operaționale sau critice.
Ar trebui să se țină cont de o statistică care să aibă ca subiect numărul de evadări de sub escortă.
Dacă șeful serviciului înmânează ordinul de serviciu șefului escortei, unde se fac mențiuni despre folosirea mijloacelor acustice și luminoase, nu cred că este necesară informarea dispecerului despre utilizarea acestora, pentru că ar îngreuna atât activitatea șefului escortei, dar și a dispecerului.
Mai cred că utilizarea acestor semnale ar trebui să fie obligatorie pe toată durata misiunii.
Un alt aspect important de care ar trebui să se țină cont este aglomerația urbană din orașele reședința de județ și nu numai.
Consider că toate autoutilitarele ANP, care transportă deținuți, ar trebui să se deplaseze cu semnalele acustice și luminoase, doar dacă transportă deținuți.
Ar trebui să rămână de stabilit în ce condiții ar putea să se deplaseze celelalte autovehicule, cum ar fi cele ale SASS.
Am impresia că proiectul este un ” copy-paste” de la MAI, or caracterul misiunilor este asemănător pe alocuri.
„Autospeciale” ANP, recarosate din autoutilitare de cărat marfă, nesigure din toate punctele de vedere! Protecție ZERO în cazul unor atacuri cu arme de foc, sunt limitate electronic (viteză), spatii gândite prost, lipsă aparatură înregistrare video, etc.!
Vis-a-vis de folosirea mijloacelor acustice și luminoase: folosirea acestora trebuie să se facă din clipa ieșirii pe poarta unității, indiferent de locul de deplasare!
Vă rog să înlocuiți termenul ” autoutilitara” cu ” autospecială”. Neatenție…
Indiscutabil …fara doar si poate utilizarea acestor mijloace luminoase si acustice sunt indispensabile pe durata deplasarii autospecialelor ANP in misiunile dispuse .
Personal (a.s.p. cond .auto)pot confirma deplasarea in misiuni cu autospecialele ANP folosind aceste mijloace fara de care nu am fi ajuns in timp util la destinatie !