Consiliu de conducere ANP. Acordare majorari pentru lucrari de exceptie functii de conducere si ANP- Aparat central

Azi, 01.08.2018 a avut loc Consiliul de conducere ANP cu urmatoarea ordine de zi:

  1. Acordare majorare 50% trim. I si II ANP si unitati subordonate
  2. Alte probleme

In discutiile preliminare am cerut ca directorul general sa aiba in vedere ca acordarea pe mai multe trimestre a majorarii de pana la 50% conducerilor unitatilor penitenciare in general si unei singure persoane, in special ar crea un prejudiciu real celorlalti ofiteri care la randul lor sunt suportul acordarii majorarii de pana la 50% celor care conduc unitatile penitenciare.

ANP – Directorul general, in vederea unei evaluari echilibrate a directorilor de unitati a stabilit criterii in functie de care se vor acorda majorarile de pana la 50%. Directorii generali adjuncti in subordinea carora se afla sectoarele de unde provin directorii adjuncti din unitatile subordonate precum si directorii de directii vor propune propriile criterii pentru evaluarea acestora.

Directori de unitate – Criterii

  1. Obiecte interzise introduse in spatiul de detinere:

– Telefoane: 1pct – cu minus cu cat numarul telefoanelor scoase din sectorul detinere este mai mare(Ex. Tulcea 234)

– Droguri: 1pct – cu minus pentru introducerea substantelor in sectorul de detinere

  1. Folosirea la munca – orice activitate productive: 2 pct
  2. Implicarea detinutilor in activitati socio-educative: 2 pct
  3. Executia bugetara(investitii, lista de dotari,etc): 2 pct
  4. Implicare in proiecte: 2 pct.

Au primit o singura majorare 14 directori (un singur trimestru- va fi comunicat care trimestru), impartiti pe cele doua trimestre, numai cei care au peste 5 puncte:

Jilava 8 pct

Timisoara 8 pct

Satu-Mare 8 pct

CD Tichilesti 8 pct

Rahova 7 pct

Craiova 7 pct

CD Craiova 7 pct

Arad 6 pct

Baia Mare 5 pct

Bistrita 5 pct

Aiud 5 pct

Tg-Jiu 5 pct

Tg-Mures 5 pct

Vaslui 5 pct

Au fost facute propuneri pentru directorul Penitenciarelor – spital Mioveni si Dej care nu au fost aprobate motivate de inexistenta prevederilor legale.

In opinia noastra consideram ca trebuia ca macar 3 criterii ( criteriul 2, 3 si 5) ar fi trebuit sa fie in stransa legatura cu un al 6-lea criteriu propus de noi, respectiv gestionarea orelor suplimentare cu un plus ca si la criteriul numarul 1 pentru reducerea orelor suplimentare. Abia atunci criteriile mai sus mentionate capatau si fond. Asa au doar forma.

Directori adjuncti SDRP – Criterii

  1. Implicare activitati productive
  2. Telefoane – intrate in sectorul de detinere – minus 1 punct – descoperite si ridicate pana la intrarea in sectorul de detinere – plus 1 punct
  3. Gestionare agresiuni
  4. Numar detinuti gestionati – cu plus 1 punct pentru penitenciarele cu peste 1000 de detinuti
  5. Supraaglomerare
  6. Evadari

Au primit o singura majorare 13 directori adjuncti SDRP( 4 indeplinesc atributiile prin Decizie: Aiud, Galati, Targsor, Tg-Mures)

Aiud

Galati

Targsor

Tg-Mures

Miercurea Ciuc

Vaslui

Timisoara

Margineni

Slobozia

Arad

Botosani

Poarta Alba

Giurgiu

La fel ca in cazul directorilor, gestionarea orelopr suplimentare trebuia sa fie un criteriu important in acordarea majorarii.

Directori adjuncti Reintegrare – Criterii

  1. Profilul unitatilor – inchis si maxima siguranta

– semideschis si deschis

– centre educative

2. Efective de detinuti

3. Participarea fiecarui detinut la minim o activitate

Au primit o singura majorare 8 directori adjuncti Reintegrare

Bacau

Jilava

Gherla

Giurgiu

Poarta Alba

Timisoara

Vaslui

CD Tichilesti

Directori adjuncti Economico-administrativ – Criterii

  1. Venituri proprii
  2. Executia bugetara
  3. Achizitie dotari
  4. Executie bugetara – Investitii
  5. Reparatii curente
  6. Situatia fondurilor la sfarsitul fiecarei luni

Au primit o singura majorare 6 directori adjuncti DEA plus directorul BAGR si directorul adjunct BAGR – in total 8 directori

Jilava 9 pct

Giurgiu 8 pct

Timisoara 8 pct

Craiova 7 pct

Aiud 6 pct

Arad 6 pct

BAGR – director

BAGR – director adjunct

Acordare majorari 50% ANP – Aparat central

Cabinet- Secretariat – 2 propuneri Nu au fost aprobate

DPCT– 2 propuneri aprobate(una pe trimestru)

DMRU– 6 propuneri aprobate(4 trim. I +2 trim. II)

Serviciul Psihologia personalului – 2 propuneri aprobate(una pe trimestru)

Juridic– 4 propuneri aprobate( 3 un trimestru+1 doua trimestre)

DIP– 2 propuneri aprobate(una pe trimestru)

Structura de securitate– 1 propunere aprobata(un trimestru)

Cooperare si programe– 2 propuneri aprobate(una pe trimestru)

DEA – 7 propuneri aprobate(6 un trimestru-3 si 3 si una 2 trimestre)

Directia medicala– 2 propuneri aprobate(una pe trimestru)

DTIC– 2 propuneri aprobate(una pe trimestru)

DSDRP – 9 propuneri aprobate(4 trim I + 5 trim II)

DRS– 2 propuneri aprobate

Au mai fost recompensati cu o majorare de 50% cel care a girat fara imputernicire conducerea Penitenciarului-spital Dej si o majorare pentru cel care gireaza fara imputernicire la momentul acesta conducerea Penitenciarului–spital Rahova.

Din fractiile rezultate de la unitati, 14 pe un trimestru si 13 pe un trimestru, au fost directionate pentru penitenciarele unde directorul a fost recompensat(mai putin un trimestru Aiudul), iar 8 majorari in unitatile cu deficit major de personal(4 in primul trimestru – Targsor, Severin, Oradea, Tulcea si 4 in trimestrul II – Gaesti, Buzias, Galati, Braila)

Am mai ridicat urmatoarele probleme:

– situatie prestare munca suplimentara pe sistem, precum si defalcat pe unitati, perioada in care au fost efectuate, daca s-a depășit pragul de 180 de ore si a fost cerut acordul sindicatelor, ce unitati au facut acest lucru, daca a fost depășit pragul de 360 de ore, in ce unitati, solutii si masuri dispuse.

– crestere ingrijoratoare a celor clasati apt limitat, Aradul si nu numai fiind una din unitatiile in care numarul celor declarati apt limitat fiind unul care ar trebui sa dea de gandit conducerii ANP. Ar trebui dispusa o verificare iar in situatia in care lucrurile nu sunt foarte clare sesizati cei in drept pentre o reevaluare.

– plata ore suplimentare pentru medical raportata la anexa de salarizare

– avand in vedere modificarile ce se au in vedere la HG privind organizarea si funcionarea ANP si unitati subordonate in ce priveste incadrarea si subordonarea personalului medical din unitati de catre spitalele-penitenciar coordonatoare, solicitam lamuriri cu privire la sursele din care va fi salarizat personalul medical(fonduri Casa OPSNAJ sau bugetul de stat)

– avand in vedere lipsa de atractivitate in ocuparea posturilor din Evidenta si DEA – Financiar-contabilitate sau Achizitii, discutiile purtate cu Directorul general al ANP cu privire la aceste aspecte si propunerile avansate, sustinem ideea ca sa fie transformate posturile de agent vacante si cele care se vor vacanta in posturi de ofiter.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *