Proiectul de Ordin al ministrului justiției pentru aprobarea Regulamentului privind modul de organizare şi desfăşurare a concursurilor/examenelor de ocupare a posturilor vacante de polițist de penitenciare, precum și a Procedurii de desfăşurare a verificărilor specifice şi criteriile de apreciere a comportamentului

În temeiul dispozițiilor art. 7 din Legea nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, republicată, Ministerul Justiției supune dezbaterii publice proiectul de Ordin al ministrului justiției pentru aprobarea Regulamentului privind modul de organizare şi desfăşurare  a concursurilor/examenelor de ocupare a posturilor vacante de polițist de penitenciare, precum și a Procedurii de desfăşurare a verificărilor specifice şi criteriile de  apreciere a comportamentului

Proiect Ordin | Referat de arobare

Propunerile și observațiile referitoare la proiectul de act normativ supus dezbaterii pot fi transmise în scris pe adresa Ministerului Justiției, str. Apolodor, nr.17, sector 5, București, pe fax, la nr. 037 204 1195 sau la adresa de e-mail dean@just.ro.

FSSP solicită Ministrului Justiției recalcularea valorii normelor de hrană acordate pe perioada stării de urgență

Federația Sindicatelor din Sistemul Penitenciar solicită Ministrului Justiției recalcularea valorii normelor de hrană acordate personalului pe durata stării de urgență instituite în perioada 16 martie-14mai 2020, în conformitate cu legislația aplicabilă. Totodată solicităm acordarea drepturilor restante cuvenite polițiștilor de penitenciare în temeiul prevederilor legale invocate prin adresa Nr.39/FSSP/26.05.2020, pentru perioada decretarii stării de urgență.

Mai multe detalii in solicitarea FSSP adresată dnului Cătălin Predoiu- Ministrul Justiției .

Și dnului Tiberiu Firinel Ungureanu director general al Administrației Naționale a Penitenciarelor

Consiliul de Conducere al Administrației Naționale a Penitenciarelor – analiza acordării majorării de pană la 50% pentru lucrari de excepție

Miercuri 27 mai 2020 începând cu ora 9.00 la sediul Administrației Naționale a Penitenciarelor se va desfășura prin sistemul de videoconferință ședința Consiliului de Conducere al Administrației Naționale a Penitenciarelor, având ca Ordinea de zi sesiunea dedicată analizării propunerilor de acordare a majorări de până la 50% pentru lucrări de excepție și misiuni speciale pentru trimestrele I și  II ale anului 2020 pentru unitățile penitenciare directori și directori adjuncți- DMRU, iar începând cu ora 13.00 sesiunea dedicată analizării propunerilor de acordare a majorări de până la 50% pentru lucrări de excepție și misiuni speciale pentru trimestrele I și  II ale anului 2020 pentru personalul ANP- DMRU.

Considerăm ce este anormal ca în perioada  stării de alertă, ședința Consiliului de Conducere să se desfășoare online , iar în perioada  stării de urgență nu a fost nici o problemă să ne întâlnim față în față .

 

Ordinul nr. 1731/2020 pentru aprobarea Standardelor privind condițiile de muncă asigurate polițiștilor de penitenciare

 

ORDIN nr. 1.731/C din 11 mai 2020 pentru aprobarea Standardelor privind condițiile de muncă asigurate polițiștilor de penitenciare, Publicat în  MONITORUL OFICIAL nr. 429 din 22 mai 2020.

 În temeiul dispozițiilor art. 117 alin. (2) din Legea nr. 145/2019 privind statutul polițiștilor de penitenciare, cu modificările și completările ulterioare,în conformitate cu prevederile art. 13 din Hotărârea Guvernului nr. 652/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Justiției, cu modificările și completările ulterioare,ministrul justiției emite următorul ordin: Standardele privind condițiile de muncă asigurate polițiștilor de penitenciare, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Ordin-prvin-aprobarea-Standardelor-privind-conditiile-de-munca-asigurate-politistilor-de-penitenciare

Proiectul de ordin al Ministrului Justiției pentru aprobarea procedurii efectuării transferului, documentele necesare, modului de desfășurare a evaluării și de încadrare a cadrelor militare și polițiștilor din cadrul altor instituții publice de apărare,ordine publică  și securitate națională ale statului, în sistemul administrației penitenciare

Administrația Națională a Penitenciarelor ne transmite spre consultare, Proiectul de ordin al Ministrului Justiției pentru aprobarea procedurii efectuării transferului, documentele necesare, modului de desfășurare a evaluării și de încadrare a cadrelor militare și polițiștilor din cadrul altor instituții publice de apărare,ordine publică  și securitate națională ale statului, în sistemul administrației penitenciare,  însoțit de referatul de aprobare, cu rugămintea de a transmite propunerile și observațiile în  format word și  pdf, la adresa de e-mail livia.agache@anp.gov.ro, până la data de 29.05.2020, cu respectarea prevederilor  Anexei nr. 1 la instrucțiunile privind elaborarea actelor cu caracter normativ din domeniul de activitate al Administrației Naționale a Penitenciarelor aprobate prin Decizia directorului general al Administrației Naționale a Penitenciarelor nr.302/2019.

Mai multe informați le găsiți aici accesând

Proiect OMJ-transfer

Referat aprobare OMJ transfer

 

OUG 70/2020 prelungește numărul de zile libere plătite pentru unul dintre părinți până la încheierea cursurilor anului școlar 2019-2020

În Monitorul Oficial, Partea I nr. 0394 din 14 mai 2020 a fost publicată Ordonanța de urgenta nr. 70/2020 privind reglementarea unor măsuri, începând cu data de 15 mai 2020, în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, pentru prelungirea unor termene, pentru modificarea și completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, a Legii educației naționale nr. 1/2011, precum și a altor acte normative.

Astfel, conform art. 7 din OUG 70/2020, a fost prelungită perioada de acordarea a numărul de zile libere plătite pentru unul dintre părinți până la încheierea cursurilor anului școlar 2019-2020.

Aici actul normativ:

http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/225600

Proiect de ordin al Ministrului Justiției pentru aprobarea Ghidului carierei polițiștilor de penitenciare

Administrația Națională a Penitenciarelor transmite spre consultare organizațiilor sindicale, Proiectul de ordin al Ministrului Justiției pentru aprobarea Ghidului carierei polițiștilor de penitenciare însoțit de referatul de aprobare, cu rugămintea de a transmite propunerile și observațiile în  format word și  pdf, la adresa de e-mail livia.agache@anp.ro sau livia.agache@anp.gov.ro, până la data de 25.05.2020, cu respectarea prevederilor  Anexei nr. 1 la instrucțiunile privind elaborarea actelor cu caracter normativ din domeniul de activitate al Administrației Naționale a Penitenciarelor aprobate prin Decizia directorului general al Administrației Naționale a Penitenciarelor nr.302/2019.

Mai multe informații și Ghidul carierei polițiștilor de penitenciare  le găsiți aici :

Ghidul carierei polițiștilor de penitenciare    și

  Referat de aprobare proiect OMJ Ghidul carierei polițiștilor de penitenciare  

Aici adresa.

 

 

Ordin privind prelungirea aplicării, în anul 2020 a majorării de până la 50% publicat in Monitorul oficial al Romaniei

 

În  Monitorul Oficial al României  nr. 0386 din 2020 sa publicat
Actul nr. 1676/C din 07 Mai 2020,Emitent: Ministerul Justiției, Ordin privind prelungirea aplicării, în anul 2020, a Ordinului ministrului justiției nr. 820/C/2015 pentru aprobarea Normelor metodologice privind acordarea majorării pentru lucrări de excepție sau misiuni speciale funcționarilor publici cu statut special și personalului civil din sistemul administrației penitenciare și a Ordinului ministrului justiției nr. 1.291/C/2017 privind aprobarea Normelor metodologice de acordare a majorării pentru lucrări de excepție sau misiuni speciale, pentru funcționarii publici cu statut special din Ministerul Justiției, precum și privind modificarea Ordinului ministrului justiției nr. 2.415/C/2018 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice pentru personalul din sistemul administrației penitenciare.

Aici actul normativ OMJ 1676:C:2020 privind acordarea majrarii de 50% pentru lucrari de exceptie si masuri speciale

Atunci cand ABUZUL este propus de ANP si sustinut de MJ

Citind ieri proiectul de lege trecut de Senat cu privire la instituirea starii de alerta si continuând azi cu ce s-a votat in Camera Deputatilor, am constatat cu stupoare ca personalul din penitenciare este pentru a nu stiu câta oară discriminat in raport cu tot ce inseamna salariati din sistemul public din Romania. Si spun asta observând ca desi pentru toti salariatii parcurgerea starii de alerta inseamna respectarea prevederilor legale privind domeniul muncii, in ce ne priveste, ca si in cazul primului Decret ce instituia starea de urgenta, la solicitarea Administratiei Nationale a Penitenciarelor si cu suportul Ministerului Justitiei politistii de penitenciare sunt din nou discriminati si tratati ca niste slugi, avand reglementari exclusiv pentru ei. Am incercat sa reparam ceva azi dar timpul scurt nu ne-a ajutat.

Astfel, dacă pentru tot sistemul public, legea spune la art.17 ca :

,,Pe durata starii de alertă, pentru angajatii din sistemul public, angajatorul poate stabili, cu acordul acestora, executarea unor lucrari sau sarcini de serviciu urgente, in legatura cu prevenirea si combaterea situatiei care a generat starea de alerta, indiferent de natura atributiilor de serviciu, cu asigurarea masurilor de protectie a angajatului.”,

pentru personalul din penitenciare, datorită ,,respectului” ce ni-l arată conducerea Administratiei Nationale a Penitenciarelor si ministrul Justitiei, prevederile art.58, alin.(1) al legii privind instituirea starii de alerta, arată asa:

..Politistului de penitenciare i se pot modifica, fara acordul sau, locul si/sau felul muncii. Modificarea locului si/sau felului muncii politistului de penitenciare se realizeaza in raport de necesitatile si situatia operativa existente la nivelul unitatii unde este incadrat sau al altei unitati din politia penitenciară.”

Oare ce este mizeria asta domnilor conducatori? Am inteles, suntem parte a sistemului de aparare, ordine publica si siguranta nationala, ne-am supus regulilor impuse, am acceptat pana si acel program care te obliga sa muncesti 15 zile la rand in program de 12 ore pe zi cu repaus de 12 ore, dupa care iar 12 ore la munca, fara repaus saptamanal si fara macar sa platiti acest efort al personalului, ati obligat personalul sa-si efectueze concediul de odihna fara sa tineti cont si de nevoile lui precum si multe altele, dar de ce ni se aplica numai noua?

Suntem singurii care fac parte din sistemul national de aparare, ordine publica si siguranta nationala? NU. Si cu toate acestea v-ati gandit ca asa da bine. Dupa ce ca nu ati facut nimic pentru a reduce deficitul enorm de personal, ati dispus masuri care ii ,, omoara” si pe cei care ii mai aveti. Acum v-ati gandit ca da bine sa fim mai cu moț si asa sa puteti manipula personalul cum va vine la indemana. Astea sunt solutiile ,, minunate” emanate de multe persoane care sunt acum in operativul Administratiei Nationale a Penitenciarelor si nu numai, care constat ca si daca au lucrat in penitenciare, probabil au facut-o la intrarea in penitenciar si nu inlauntrul lui? Credeti ca este in regula domnule director general?

E corect domnule ministru sa fiti de acord sa promovati astfel de enormitati, raportat la ceilalti salariati din sectorul public in general si raportat la sistemul de aparare in special?

De cand ati fost instalat(sa fie vreo sapte luni) nu ati catadicsit sa ne intalnim, dar ati fost de acord sa fim discriminati de doua ori in raport cu celelalte categorii de personal din sistemul public in ultimile trei luni. Am zis ca cel mai ,,daunator” ministru pentru sistemul penitenciar a fost Tudorel Toader. Si asta plecand de la tot ce tine de ordine de ministru ce trebuiau emise si terminand cu punerea in aplicare a legislatiei noastre. Domnule ministru credeti-ne ca ii calcati serios pe urme domnului Toader.

Am inteles, este o situatie exceptionala, ne implicam la maxim dar cand trebuie sa fim tratati la fel cu toti cei din sistemul de aparare, ordine publica si siguranta nationala, ,, GHINION”. Avem parte de alt tratament. Cineva trebuie sa v-o spuna si daca asta va face ca sa fim declarati persona non grata ne asumam acest lucru. Va cerem sa deveniti omul care sa ne apere si sa sustina eforturile noastre.

Aceasta stare de alerta va trece si atunci va veni vremea cand potrivit legii, atat dumneavoastra domnule ministru cat si dumneavoastra domnule director general veți avea nevoie si de noi. Poate ca atunci ne vom gandi mult daca e normal sa ne expunem nemeritat, sa lucram suplimentar si sa facem eforturi tot mai mari pentru un angajator caruia atunci cand ne-a fost greu nu ia păsat.

Cu respect

Proiectul de Ordin pentru aprobarea Metodologiei privind numirea ofițerilor, după terminarea mandatului, într-o funcție corespunzătoare grad

În temeiul dispozițiilor art. 7 din Legea nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, republicată, Ministerul Justiției supune dezbaterii publice proiectul de Ordin pentru aprobarea Metodologiei privind numirea ofițerilor, după terminarea mandatului, într-o funcție corespunzătoare gradului profesional dobândit

Proiect Ordin | Referat de aprobare

Propunerile și observațiile referitoare la proiectul de act normativ supus dezbaterii pot fi transmise în scris pe adresa Ministerului Justiției, str. Apolodor, nr.17, sector 5, București, pe fax, la nr. 037 204 1195 sau la adresa de e-mail dean@just.ro.