Adresă ANP cu privire la data mutării agenți de poliție penitenciară in alte unitățile ca urmare a finalizării sesiuni de mutare

Urmare a finalizării sesiuni de mutare  a agentilor din sistemul poliției penitenciare,  Administrația Națională a Penitenciarelor , ne comunica prin adresa 48353 din 19 08.2021, că  mutarea polițiștilor de penitenciare în alte unități ale sistemul poliției penitenciare se va realiza cu data de 23.08 2021  cu excepția următoarelor unități:

  • Penitenciarul Arad
  • Penitenciarul Bucureşti-Rahova
  • Penitenciarul Constanța-Poarta
  • Penitenciarul Giurgiu
  • Penitenciarul Mărgineni
  • Penitenciarul de Femei Ploieşti- Târgşorul Nou

Mutarea personalului din unitățile menționate mai sus către alte unități se va realiza cu data de 01 octombrie 2021.

O noua întâlnire a conducerii ANP cu organizațiile sindicale

Ieri a avut loc o noua întâlnire a Directorului general al Administrației Naționale a Penitenciarelor cu sindicatele reprezentative din sistem. A fost o întâlnire care a trecut în revista problemele ridicate în ultimele patru sedinte. Problemele rezolvate sunt punctuale, rămânând ca pentru cele de sistem sa mai treacă timp pana vom avea un răspuns. La unele intr-o perioadă mai scurta, la altele…

Discutiile au vizat și o serie de probleme cu care se confrunta sistemul. Una ar fi cea a supraaglomerarii, problemă ce generează multe alte necazuri, de la lipsa infrastructurii dar și a personalului. O alta problema ar fi aceea a greutăților generate in procedura de concurs de lipsa specialiștilor pe zona de testare psihologică. Acest lucru generează întârzieri mari, la acest moment căutându-se solutii de cooptarea si a altor colegi psihologi in aceasta direcție.

Cu data de 1 septembrie, asa cum anuntam, conducerea ANP își va asuma pentru întreg personalul acordarea sporurilor pentru perioada concediului, la acest moment căutând o soluție tehnica de punere în practica, în aplicația de pontaj, a acestui lucru.

Decizia 51 va fi in continuare subiect de discuție, conform celor convenite in sedinta de la minister, iar aprobarea accesului cu telefonul mobil va fi tranșata pana la următoarea întâlnire.

Calendarele estimative privind organizarea si desfasurarea concursurilor de ofiţer achiziții publice și de ofiţer construcții din cadrul Administratiei Nationale a Penitenciarelor

Administrația Națională a Penitenciarelor:

Avand in vedere Anuntul nr. 35840/ANP/07.05.2021 prin care A.N.P. scoate la concurs, din sursă externă, 2 posturi vacante de ofiţer (achiziții publice) și 2 posturi vacante de ofiţer (construcții) din cadrul Administratiei Nationale a Penitenciarelor, va transmitem atasat Calendarele estimative privind organizarea si desfasurarea concursurilor. Concursul se va desfasura la sediul Administratiei Nationale a Penitenciarelor, str. Maria Ghiculeasa nr. 47.

Mai jos:

-Calendarele estimative

calendar-estimativ-nr..47402-concurs-achizitii-publice

Calendar estimativ ofiter constructii 47404

Ministerul Justiției și Administraţia Naţională a Penitenciarelor organizează concurs/examen, în vederea ocupării a 5 posturi vacante de director penitenciar-spital- Centrul regional București II

 

 

Ministerul Justiției și Administraţia Naţională a Penitenciarelor organizează concurs/examen, la Centrul regional București II, în vederea ocupării a 5 posturi vacante de director de  penitenciar-spital, in următoarele unități din sistemul administrației penitenciare:

  • Penitenciarul Spital București Rahova
  • Penitenciarul Spital Constanța-Poarta Albă
  • Penitenciarul Spital Dej
  • Penitenciarul Spital Mioveni
  • Penitenciarul Spital Târgu Ocna

Mai jos: Anunţul de concurs, cererea de înscriere și tematica. 

Anunț | Anexa 1 Cerere de înscriere la concurs în vederea ocupării postului de director | Anexa 2 Tematica și bibliografia de concurs pentru ocuparea postului de director-spital

Ministerul Justiției și Administraţia Naţională a Penitenciarelor organizează concurs/examen, în vederea ocupării a 12 posturi vacante de director penitenciar/centru de detenţie – Centrul regional București I

Ministerul Justiției și Administraţia Naţională a Penitenciarelor organizează concurs/examen, la Centrul regional București I, în vederea ocupării a 12 posturi vacante de director penitenciar/centru de detenţie, în următoarele unități din sistemul administrației penitenciare:

  • Penitenciarul Bucureşti-Jilava
  • Penitenciarul Bucureşti-Rahova
  • Penitenciarul Constanța-Poarta Albă
  • Penitenciarul Craiova
  • Penitenciarul Craiova-Pelendava
  • Penitenciarul Găeşti
  • Penitenciarul Giurgiu
  • Penitenciarul Mărgineni
  • Penitenciarul Ploieşti
  • Penitenciarul de Femei Ploieşti- Târgşorul Nou
  • Penitenciarul Slobozia
  • Centru de Detenție Craiova

Mai jos: Anunţul de concurs, cererea de înscriere și tematica. 

Anunț | Anexa 1 Cerere de înscriere la concurs în vederea ocupării postului de director |  Anexa 2 Tematică și bibliografie de concurs pentru ocuparea posturilor de director penitenciar/centru de detenție

Ministerul Justiției și Administraţia Naţională a Penitenciarelor organizează concurs/examen, în vederea ocupării a 7 posturi vacante de director penitenciar – Centrul regional Cluj

Ministerul Justiției și Administraţia Naţională a Penitenciarelor organizează concurs/examen, la  Centrul regional Cluj, în vederea ocupării a 7 posturi vacante de director penitenciar în următoarele  unități din sistemul administrației penitenciare:

  • Penitenciarul Aiud
  • Penitenciarul Codlea
  • Penitenciarul Deva
  • Penitenciarul Gherla
  • Penitenciarul Miercurea-Ciuc
  • Penitenciarul Oradea
  • Penitenciarul Satu Mare

Mai jos: Anunțul de concurs, tematica și condițiile de inscriere la concurs 

Anunț | Anexa 1 Cerere de înscriere la concurs în vederea ocupării postului de director | Anexa 2 Tematica și bibliografia de concurs pentru ocuparea posturilor de director penitenciar

Ministerul Justiției și Administraţia Naţională a Penitenciarelor organizează concurs/examen, în vederea ocupării a 8 posturi vacante de director penitenciar/centru educativ – Centrul regional Iași

Ministerul Justiției și Administraţia Naţională a Penitenciarelor organizează concurs/examen, la Centrul regional Iași,  în vederea ocupării a 8 posturi vacante de director penitenciar/centru educativ, in următoarele unități din sistemul administrației penitenciare:

  • Penitenciarul Bacău
  • Penitenciarul Botoşani
  • Penitenciarul Brăila
  • Penitenciarul Focşani
  • Penitenciarul Galaţi
  • Penitenciarul Iași
  • Penitenciarul Vaslui
  • Centrul Educativ Târgu Ocna

Mai jos: Anunţul de concurs,  cererea de înscriere și tematica.

Anunț | Anexa 1 Cerere de înscriere la concurs în vederea ocupării postului de director | Anexa 2 Tematica și bibliografia de concurs pentru ocuparea posturilor de director penitenciar

Scurt rezumat al întîlnirii Comisie mixte de dialog MJ – ANP- Organizatii sindicale reprezentative 05.08.2021

  1. Stadiul implementării sporului privind specialistul de clasă. Pașii inregistrati dupa publicarea OMJ in MOR( stadiul proiectului de rectificare bugetară si metodele prin care acest OMJ poate fi aplicat politistilor de penitenciare in anul 2021.)

– la acest moment au fost purtate discutii cu Ministerul Finantelor cu privire la modul in care va fi facuta posibila plata. Una din solutii ar fi aceea ca in cuprinsul Ordonantei ce priveste rectificarea sa fie introdusa derogarea de la OUG 226/2020. Ministerul Finantelor nu ar prea vrea sa promoveze asta prin Ordonanta privind rectificarea deoarece aceasta se doreste a fi promovata prin Ordonanta simpla. In plus spun ei ca o astfel de derogare ar duce si la dorinta altora de a promova alte derogari. In schimb are in promovarea acestei derogari prin OUG separata, care sa fie aprobata in aceeasi sedinta de Guvern. Cert este ca problema a fost discutata,MJ are dorinta sa rezolve problema, bani in plus nu trebuie deoarece ANP are in buget acesti bani, deci ramane sa vedem cum o sa se rezolve. La rectificare MJ nu pierde bani, deci nu ar trebui sa fie probleme. Dar pana nu vedem problema ramanem pe pozitii.

  1. Aplicare Decizie 51. Situatie la acest moment

– ANP recunoaste, asa cum va spuneam ca nu sunt numai 6 persoane care au fost in aceasta situatie, ci aproximatix 1400 de persoane. Cele mai mari probleme sunt la ofiteri, aproximativ 1000 de oameni se afla in aceasta situatie si asta datorita a 14-16 trepte de avansare. Problema ei o vad rezolvata prin avansarea accelerata in functie a celor care se afla in aceasta situatie precum si numirea in functie pe maximul posibil pentru cei numiti in functie de acum inainte. ANP are si o problema, deoarece MJ are incadrati pe functie maxima, inca de la prima numire, politistii de penitenciare salarizati de MJ

3. Stadiul demarării concursurilor care sunt de competenta ministrului justitiei ( functiile de directori generali adjuncti, directori de directii, directori de unitate). In prezent peste 95% din functiile de directori sunt ocupate prin imputernicire si asta de ani de zile. O situatie de exceptie se mentine ca regulă.
– Luni sau marti, saptamana viitoare va fi demarata procedura de concurs.

Vor fi 32 de posturi de director de unitate scoase la concurs.

Avand in vedere numarul mare de posturi si a faptului ca nu pot tine intr-o procedura de concurs, pro-bono, o perioada destul de mare a unor specialisti din afara sistemului, se are in vedere organizarea concursului in trei centre regionale, Bucuresti, Cluj si Iasi. Am cerut atat MJ cat si ANP, ca macar cei care sunt desemnati de aceste institutii sa fie aceeasi, lucru care cred ca se va intampla. Altfel exista riscul unei evaluari diferite a candidatilor. S-a discutat inclusiv posibilitatea eliminarii pragurilor de vechime in functiile de conducere, propuneri ce nu au fost agreate, deoarece elimina partea de experienta in actul managerial, fapt ce creeaza un neajuns destul de important in actul de conducere.

  1. Acordare 10 zile CO suplimentar personalului.

– Daca initial propunerea era sa vizeze personalul din operativ care lucreaza exclusiv cu detinutii, aceasta a fost extinsa catre intreg personalul. Astfel, avand in vedere faptul ca urmeaza promovarea unui OMJ cu aceasta prevedere, vom face propuneri in acest sens. Vedem daca se va aproba.

  1. Analiza activităților directiilor de specialitate din cadrul ANP ( verificarea suprapunerilor de sarcini , roluri si implicarea pro-activă in sprijinirea activitatilor din penitenciare). Sunt directii care in ultimii ani nu au avut un rol activ, in sensul că si-au anulat unele functii cum ar fi: indrumare, coordonare, menite să ofere suport penitenciarelor , și si-au exagerat functia de control. De asemenea , in ultima perioadă se observă o lipsă de comunicare intre directii, atunci când au sarcini comune, astfel că in loc să sprijine activitatea penitenciarelor , o ingreunează. Ex: când trebuie să rezolve o lucrare in comun, acestea solicită separat puncte de vedere de la unitatile penitenciare , dublând, cel putin, volumul de munca pentru angajatii din penitenciare, stabilind si termene de răspuns foarte scurte. De asemenea , se poate constata o intruziune a unor directii , peste responsabilitatile ce stau in competenta altei directii. Ex: DSDRP , in urma unor controale exercitate in penitenciare, constata deficiente pe paza, insa stabileste măsuri pentru angajatii din DRS si exemplele pot continua.

– Se va avea in vedere emiterea unei decizii care sa transpuna in practica o procedura care elimine, pe cat posibil, aceasta intersectari de atributii. Pentru petitii aceasta problema se afla in stare avansata de transpunere in practica.

  1. Plata chirie/rata pentru localitatile adiacente Municipiilor, localitati care nu sunt UAT(unitati administrativ teritoariale- nu au aparat administrativ).

– Opinia ANP era ca nu poti plati chirie/rata pentru personalul care are domiciliu in alta localitatea decat cea in care se afla penitenciarul. MJ spune ca atat timp cat localitatea limitrofa nu are structura juridica, fiind de fapt localitate parte a Municipiului atunci trebuie sa dea.

  1. Au mai fost discutate probleme legate de:

– faptul ca sunt facute imputerniciri fara a fi respectate in multe cazuri conditiile minime de ocupare a postului. ANP spune ca adresele transmise in teritoriu in acest sens au avut in vedere imputernicirea pe functii de conducere a celor care nu indeplinesc conditiile de participare la concurs, numai dupa epuizarea tuturor propunerilor care indeplinesc aceste conditii.

– Mai mult, prin imputernicire se creaza conditiile celor care altfel nu ar indeplini conditiile, sa sara aceste praguri, fiindu-le create conditiile de participare in mod strict subiectiv. Discutii legate de functionarea si folosirea comisiilor de disciplina in scopul intimidarii, impiedicarii unor membrii ai personalului sa evolueze in cariera, in timp ce unii sunt protejati, in special unii imputerniciti directori si care sunt protejati si in comisiile de disciplina.

Scurt rezumat al întâlnirii grupului de lucru pentru stabilirea modului de aplicare a Decizie nr. 51/2019 la nivelul sistemului administrației penitenciare

Azi a avut loc o noua întâlnire a grupului de lucru ce are ca obiectiv lămurirea aplicării Deciziei 51 a ICCJ.
Am facut un pas înainte în ce privește numărul celor cărora ar trebui sa li se aplice Decizia.
A fost o recunoaștere a faptului ca nu sunt numai 6 cazuri, deja rezolvate în opinia ANP, ci de aproximativ 1300 agenti si ofițeri.
La intalnire a participat și Directorul general, fapt ce a generat o lamurire formala a poziției ANP.
Sunt 2 mari probleme.
1. Faptul ca decizia ICCJ(fiind decizie de instanta) este opozabila părților. Este adevărat ca lamureste juridic o situatie, dar este pentru parti si nu opozabila direct ANP. Mai mult, este o soluție ce are la baza o sesizare a Înaltei Curti pe o speță a polițiștilor. Este adevărat ca textul hotărârii aduce lămuriri cu privire la principii.
2. Legislația noastră care ne limitează in demers, dar care pica ca si motivație in situatia in care, în instanță, am solicita punerea în aplicare a Deciziei 51.
Astea sunt lucrurile certe.
ANP folosește aceste doua limitări si din cauza ca decizia ar fi una pur administrativă si oarecum vulnerabilizeaza decidentul dar și beneficiarul in cazul unui control al Curtii de conturi.
Plecand de la asta am cerut ANP sa găsească cumva o formă de uniformizare a funcțiilor de agenti ce nu ar trebui sa genereze diferențe salariale, cum ar fi postul de paza sau escortarea, unde atribuțiile postului nu justifica o grila, ca in prezent, neexistând niveluri de competenta diferita care sa genereze salarizare diferita. La fel și în cazul ofițerilor care ocupa spre exemplu functie de ofiter regim sau siguranta.
Pana se face aceasta situație, ce ar trebui prezentata la următoarea intalnire( care ar trebui sa fie și cea care generează o concluzie) am discutat si de o indreptare a situației pe viitor. ANP la solicitarea organizațiilor sindicale intelege ca ar trebui reduse numărul de trepte ce trebuiesc parcurse de ofiteri, la avansarea in functie, de la 16 trepte la 3, pentruca cele mai mari discrepanțesunt la ofiteri. Chiar dacă pare frustrant pana la găsirea unei soluții pentru cei aproximativ 1000 de ofiteri, soluția pentru cei care vor fi numiți de acum înainte pe prima functie va avea în vedere tocmai acest aspect, urmând ca numirea sa se facă pe treapta 14 din 16. Ramane de vazut ce vom reuși la aceasta(sper) ultima întâlnire.

OMJ 3874/c/2021,Titlul de specialistul de clasa publicat în Monitorul Oficial al României

 În Monitorul Oficial al României, nr 734 din 27.07.2021, a fost publicat  ORDINUL privind modificarea Normele metodologice de aplicare a Legii-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice pentru personalul din sistemul administrației penitenciare, aprobate prin Ordinul ministrului justiției nr. 2415/2018.
Următorul  pas  pentru punerea  în plată a Titlului de specialist de clasa,  este necesară o modificare legislativă, având în vedere faptul că prin OUG 226/2020 salariile pentru anul în curs sunt înghețate la nivelul din luna decembrie 2020.