Asa cum anticipam, responsabilitatea pentru salariatii sistemului penitenciar a ramas din nou pe umarul sindicatului. Un statut de care va trebui sa avem tot noi grija

Intr-un articol precedent anticipam lentoarea cu care va functiona ministerul justitiei si implicit ANP-ul, prin lipsa mijloacelor(ministrul nu mai permite iesirea din front), in a promova un proiect de modificare a Legii 293/2004 coerent si care sa acopere nevoile institutiei si ale personalului, in aceeasi masura. Eventual ministerul poate va provoca vreo sincopa in procesul de promovare.

Promovarea unui Statut al  politistului de penitenciare reprezinta un deziderat al sindicatelor de-a lungul intregii existente a acestora. Dorita de majoritatea personalului din penitenciare, denumirea de politist de penitenciar a devenit target-ul suprem al personalului, chiar daca statutul inseamna mai mult decat o denumire. 

Unde ne aflam acum? Pe un proiect promovat de ministerul justitiei ce-si propunea sa rezolve numai procedura disciplinara si raspunderea patrimoniala, in Parlament a ajuns si un al doilea proiect (Proiect modificare 293_2004 promovat in Parlament) livrat ca fiind rodul intelegerii intre Administratie si sindicate.

Consultand proiectul promovat constatam existenta unor prevederi cu care, nu numai ca sindicatele nu au fost de acord, ba mai mult au amenintat cu proteste daca  statutul va fi promovat astfel. Si nu pentru ca dorim noi sa controlam lucrurile, ci doar pentru ca ne dorim ca lucrurile sa intre intr-o normalitate.

Ne asteptam sa promovam un statut care sa reglementeze in mod clar si fara echivoc principiile ce privesc accesul, promovarea, protectia politistului de penitenciare, obligatiile dar si drepturile acestuia, intr-un sistem care de multe ori isi sacrifica personalul fara sa-i pese foarte tare.

Administratia si-a livrat dorinta, ea a fost promovata, desi in aceasta forma ne intoarcem la lucruri de care am crezut ca am trecut. Si ma gandesc, intre altele, la prevederea ce permite ca directorul de unitate sa acorde orice pedeapsa chiar de-ar trebui sa justifice asta in trei  randuri(Articolul 74, indice 32, amendat de FSSP_SNLP). Sau de prevederea care mima posibilitatea accesului agentilor pana la functia de sef serviciu prin introducerea unei conditii care era posibila a fi indeplinita numai daca esti ofiter(Articolul 30, alin.(1) si (4), litera d), amendat de FSSP_SNLP). Nu mai vorbesc de prevederea ce reglementa ,,buna reputatie”. Si astea sunt o parte dintre observatii.

Luni,  la ora 16, vom fi prezenti la lucrarile Comisiei juridice, de disciplină şi imunităţi si Comisiei pentru drepturile omului, culte si problemele minoritatilor nationale, comisii ce vor prezenta un raport comun cu privire la Proiectul de Lege pentru modificarea şi completarea Legii nr.293/2004 privind Statutul funcţionarilor publici cu statut special din Administraţia Naţională a Penitenciarelor, in urma invitatiei primite de la Comisia juridica.

Speram sa trecem amendamentele, chiar daca la acest moment sindicatele sunt din nou singure in demersurile intreprinse pentru promovarea intereselor personalului din sistemul penitenciar. Mai jos demersurile intreprinse:

Solicitare comuna SNLP FSSP amendamente Pl-x 375_2017.pdf

Proiect 293 format tabelar

 

[contact-form][contact-field label=”Nume” type=”name” required=”true” /][contact-field label=”Email” type=”email” required=”true” /][contact-field label=”Sit web” type=”url” /][contact-field label=”Mesaj” type=”textarea” /][/contact-form]

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *