Ieri, am fost la intalnirea cu ministrul justitiei pe tema Statutului. Discutiile purtate au fost la modul general, pe marginea notei de fundamentare creionate de minister. Altfel, o intalnire care nu ne-a lasat impresia ca ministrul isi da seama cu adevarat de importanta statutului pentru sistemul penitenciar.
Am incercat sa lamurim pe domnul ministru de nevoile promovarii unui statut modificat in intregul sau, atat de necesar personalului de penitenciar si ca o eventuala promovare a formei cu procedura disciplinara si raspunderea patrimoniala nu ar face decat sa inflameze fara rost o situatie si asa inflamata, ca urmare a multiplelor provocari la care este supus sistemul penitenciar.
Ministrul a spus ca este dispus sa inbine cele doua forme de statut propuse, dar a cerut sa-i acordam o saptamana pentru a avea timp sa puna de acord dorintele noastre cu ce isi doreste ministerul. I-am explicat ca daca va face demersuri de a obtine ragazul ce si-l doreste de la Comisia juridica a Camerei Deputatilor vom fi de acord cu prelungirea discutiilor cu inca o saptamana.
Daca nu o va face, luni sau marti, in functie de data cand se vor tine lucrarile Comisiei juridice, vom fi acolo pentru a sustine amendamentel depuse de noi si insusite de deputati. Ministrul va trebui sa inteleaga o data pentru totdeauna ca nu angajatii si reprezentantii lor sunt de vina pentru toate derapajele acestui sistem si ca va trebui sa-si asume rolul de reprezentant al acestora in demersurile ce le intreprind.
Domnule Schiopu, incercati sa rezolvati problema multor colegi care au aflat de proiectul ce prevede acordarea sprijinului de locuinta ce urmeaza a fi aprobat, si care va genera o mare discriminare vizavi de colegii care si-au achizitionat sau construit o locuinta inainte de 2004.Daca este dobandita in decursul carierei, orice fpss al unitatii penitenciare trebuie sa beneficieze de acest sprijin.Sunt colegi care lucreaza de peste 15 ani in sistem, au demonstrat seriozitate,fidelitate sistemului si sitemul ii intoarce spatele ajutandu-i doar pe unii.Mai spunea un alt lider de sindicat ca nimeni nu il impedica pe fpss sa isi cumpere inca o locuinta daca si-a luat una inainte de 2004.Asa este, insa colegul aflat in astfel de situatie fiind angajat de peste 15 ani si mai are de platit rate pentru inca cel putin 10 ani, nu are cum sa se mai imprumute inca o data cu 30000-50000 de euro din doua considerente: 1. nu ar putea platii ratele si 2. nici o banca nu i-ar mai da o astfel de suma tinand cont de faptul ca v-a mai activa in sistem max. 8-10 ani.Se mai sugera de catre acel lider sub forma de ,,misto”” faptul ca ar putea vinde ce a luat si sa cumpere alta locuinta parca ar fi asa usor sa vinzi o locuinta,la care poate chiar banca e proprietar pana la achitarea integrala a creditului,sa o vinzi rapid si fara sa pierzi bani.Datorita acestor considerente trebuie ca sindicatul sa nu permita si sa nu sustina astfel de proiect care creaza discriminari unor colegi care de atatia ani inghit si accepta atatea nedreptati . Si in legea militara dinaintea trecerii noastre ca fpss, cat si in prezent este stipulat acest drept si este prevazut faptul ca militarul poate fi sprijinit in achizitionarea sau construirea unei locuinte o singura data in decursul carierei. Atunci nu e normal ca sa introduceti in proiect aceasta data, sub pretextul ca in 2004 a fost trecut in statut acest drept, din moment ce si inainte in legea militara era stipulat. Stiu ca au fost discutii atunci cand s-a discutat acest proiect pe acesta tema dar nu este corect sa nu fie sprijiniti toti colegi care au cumparat/construit sau o vor face pe parcursul carierei.
De exemplu in Legea 360/2002 in Statutul politistului se prevedea faptul ca : Art. 32.alin.1:
(1) Politistul va fi sprijinit in construirea sau cumpararea, o singura data in timpul carierei, a unei locuinte proprietate personala in localitatea in care isi are sediul unitatea de politie la care este incadrat, in conditiile legii. Deci aceste prevederi sunt si la alti colegi din sistemul de aparare inainte de 2004 . Se poate scoate si prevederea ca locuinta sa fie in localitatea unde isi are sediul unitatea.Sunt multi colegi din alte judete care si-au construit/cumparat locuinte in locurile de bastina si stau in chirie langa unitati.Nu le mai acorzi banii ptr. chirie dar ii acorzi sprijinul ptr. locuinta si e treaba lor unde se vor stabili la pensie si cu ce isi platesc chiria la locuinta in care stau! Daca am cauta cu siguranta sunt exemple de referiri legislative la sprijinul locuintei si inainte de anul 2000.
Vom face tot ce trebuie pentru a sustine acest lucru.
Domnule Florin,poate in discutiile pe care le purtati cu MJ si ANP veti aduce in discutie si faptul ca noua lege de salarizate prevede pentru prima data si functii de agenti cu studii superioare si corect ar fi ca cei care se folosesc de agentii cu studii superioare de 10-15 ani (ma refer la sistem-la ANP) sa-i si incadreze ca atare daca legea prevede aceste functii. Nu e normal ca si ANP-ul sa alinieze statele de functii dupa noua lege si aici ma refer la situatia agentilor cu studii superioare.Nu stim daca intre sindicate si ANP a fost o astfel de discutie pe aceasta tema, dar corect ar fi sa fie.Sunt anumite functii in unitatile penitenciare in care agentii trebuie sa aiba astfel de studii datorita complexitatii si specificul acestor functii-de ex.la contabilitate,evidenta,educativ,etc.Speram ca veti discuta cu cei din conducerea ANP aceste aspecte sesizate, mai ales ca pentru aceasta categorie de colegi va fi doar o recunoastere a studiilor,morala sau cum vreti sa o denumiti pentru ca financiar din grilele prezentate diferenta de salarizare dintre un agent cu studii superioare si unul cu studii medii este de doar 100 de lei,insa colegii aflati in aceasta situatie isi asuma riscuri si responsabilitati insa nu sunt si renumerati conform muncii prestate.
Sunt multe situatii in tara cand agentii, de ani de zile suplinesc pe ofiterul de la evidenta,ofiterul sef de tura,ofiterul educator,ofiterul la finaciar,etc pentru ca sunt putine posturi sau nu sunt ocupate si pentru ca activitatea sa se poata derula corespunzator, agentii isi asuma aceste atributii pentru ca pur si simplu nu au ce face si trebuie sa accepte. Nu doar cei care suplinesc functii de conducere, ci si aceasta categorie de agenti aflati in situatiile prezentate si sunt foarte multi in unitatile ANP. Trebuie ori incadrati ca agenti cu studii superioare conform noii legi de salarizare, ori sa sustina sindicatul un demers ca cei care au in fisele posturilor atributii ce necesita studii superioare sau de ofiteri pe perioada cat indeplinesc acele atributii sa fie platiti ca atare. Fara un demers si o sustinere sindicala nu o sa li se faca dreptate acestor oameni si li se pun aceste sarcini in carca colegilor, pe considerentul ca au studiile necesare si sunt capabili sa duca la indeplinire sarcinile primite.Cred ca suntem cu totii constienti ca ca un agent de la evidenta trebuie sa aiba cunostinte juridice-dreptul, agentul de la contabilitate studii superioare in domeniu pentru ca situatiile ce se cer in acest moment sunt foarte complexe, agentul de la educativ face programe educative,consilieri educationale si e nevoie sa aiba studii in domeniu si exemplele pot continua.Asteptam un raspuns de la dumneavoastra!Mult succes in continuare!
Bună seara!
Referitor la ajutorul sprijinirii achiziționării unei locuințe de către MJ, aş merge pe ideea ca cei care nu au în proprietate o locuință să beneficieze de un ajutor de, să zic 500 de lei pe o perioadă de 10 ani de la cumparare, iar pentru cei care sunt deja proprietari să beneficieze de aceeaşi sumă pe aceeaşi perioadă de timp. În felul acesta s-ar elimina chiriile, unele care sunt chiar „nesimțite” şi nu ar mai fi atâta râcă între cadre. Un alt aspect ar fi să poți să îți cumperi locuința în orice localitate doreşti, în acest caz eliminandu-se şi plata transportului! S-ar lovi 2 iepuri dintr-un foc şi toată lumea ar fi fericită! Chirie să se acorde doar în cazul detaşării.
O seară bună tuturor!
Asta avem si noi in vedere.